Nem jelölt allergén (földimogyoró) jelenléte miatt a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. visszahívta és a forgalomból is kivonta a Spar Veggie spenót-kesudió tortellinit.
Míg korábban dominánsan a vörös és fehér kettősségére épülő hazai borfogyasztási szokások nem fordítottak kellő figyelmet a rosékra, addig ez az utóbbi években kifejezetten megváltozott. A jelenség több mint divat: a mediterrán ételek hódítása is biztosan szerepet játszott a változásban. Az év ezen szakában különösen aktuális a rosé, nem véletlen az sem, hogy június 10. és 12. között a budapesti Városligetben tartják a már több mint egy évtizedes múltra visszatekintő roséünnepet, a Rosalia Fesztivált.
Az elmúlt évtizedben a hazai borkultúra is úgy fejlődött, hogy felértékelődtek a különben évezredek óta létező, de a kilencvenes években még nem a megérdemelt megbecsülést kapó rosé típusok. Míg korábban dominánsan a vörös és fehér kettősségére épülő hazai borfogyasztási szokások nem fordítottak kellő figyelmet a rosékra, addig ez az utóbbi években kifejezetten változott.
Könnyebb ételek, könnyebb borok
Tény, hogy egy sor könnyedebb, mediterrán jellegű étel, vagy akár borkorcsolya jól passzol a roséhoz, az olasz, francia és görög jellegű konyha hazai népszerűségének növekedésével párhuzamosan a rosék is egyre keresettebbek lettek.
A könnyedebb, gyümölcsösebb, sok esetben pedig frissebb és savaiban is élénkebb roséfajták ráadásul olyanok számára is elfogadhatóbb választást jelentenek, akiknek az összetettebb vörösborok nem, vagy csupán alkalmilag jelentenek élményt.
A hazai borászatok és a kereskedelem is mindinkább igyekszik reagálni az egyre tudatosabb hazai borfogyasztó közönség rosék felé fordulására.
Ebbe a sorba illeszkedik a Rosalia – Rosé és Pezsgő Liget rendezvény, amelyet idén 11. alkalommal rendeznek meg a Városligetben június 10. és 12-e között.
A SPAR idén is nagy örömmel vállalta el a rendezvény segítését, amelynek immáron második esztendeje szakmai fő támogatója. A vállalat számára kiemelten fontosak a minőségi borok, a hazai borkultúra népszerűsítése, erre is kiváló alkalom a nagyszabású rendezvény.
Fontos szempont a Rosalia időzítésében az is, hogy ilyentájt a rosénak igazi szezonja van: míg a tartalmasabb, nehezebb húsos ételek, az őszi és téli időszakhoz jobban kötődő sertés- és marhahúsból készült fogások jellemző kisérője az érett vörösbor, addig a könnyebb és gyümölcsösebb rosék könnyedén társíthatók a tavaszi és nyári, egyszerűbb ételekhez.
Koncertek és borok három napon át
A Rosalia logóval ellátott poharakkal látogatható Rosalia Fesztiválon az üzletlánc saját standján e válogatott, csak a SPAR és INTERSPAR áruházakban elérhető borválasztékból kínál ízelítőt.
A Vajdahunyad vár mögötti réten pénteken délután 2-től, szombaton pedig 11-től kezdődik a program és éjfélig tart, vasárnap pedig délelőtt 11-től este kilencig várják az érdeklődőket. A kedvezményes elővételben május 31-ig 2500 a belépő (5 ezer a páros), ezt követően pedig 2800 forint (valamint 5600 a páros pohárjegy).
A pohárjegy tartalmaz egy kristály kóstolópoharat és 1 db borkóstolót a VinAgora standon. A Rosalia hivatalos fizetőeszköze a FestiPay Fesztiválkártya, amit kiváltani és feltölteni a feltöltőpontokon lehet 500 forintos letéti díj ellenében, de érintés nélküli PayPass bankkártya is használható. A fesztiválra szervezett akció keretében minden 3. elfogyasztott pohár bor után pedig a 4. ingyenes lesz a SPAR standján.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az eseményen a borokat kulturális programok egészítik ki, a fellépők között lesz többek közt a Random Trip, Mörk, Rutkai Bori és az Erik Sumo Band.
Mórról érkezik a fesztivál bora
A rendezvény a roséborokra koncentrál, de nem kizárólagosan: természetesen azok is találnak majd kedvükre való bort, akik inkább a testesebb vöröseket szeretik.
A Rosalia idén a pezsgőkre, habzó és gyöngyöző borokra is szélesebb kínálattal hívja fel a figyelmet.
A SPAR Magyarország a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft.-vel együttműködésben idén is kiválasztotta a Rosalia Rosét, a 11. Rosalia Fesztivál borát. A nyertes bort természetesen nem találomra jelölik ki a szervezők. A Borkult a közelmúltban nyílt pályázati felhívást küldött magyar borászoknak, keresve a nyár roséját. A beérkezett közel 40 pályázat közül borszakértők, a SPAR Magyarország beszerzői és a vásárlók - többkörös vakkóstolás után - választották ki a díjnyertes tételt.
A Rosalia rosét ennek megfelelően a móri Paulus Molnár Borház készíti Merlot és Pinot noir házasításával.
A bor a rendezvényen csak a SPAR standján lesz megkóstolható, valamint a SPAR és INTERSPAR áruházak polcain is elérhető lesz június elejétől. Az idei nyertes rosé illatában egzotikus gyümölcsökre emlékeztet, egyedi és komplex ízvilága, epres zamata hosszan és intenzíven érezhető.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó