Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
A XIV. kerületi, 9 milliós és a drága II. kerületi ingatlanokból fogy manapság a legtöbb a fővárosban. Mindkettőből nagyjából 350 darabot lehet évente eladni, legalábbis így volt ez az elmúlt 3 évben és nagyjából idén is így alakul.
Az elmúlt években az indokoltnál jóval kevesebb, nagyjából a fele vevőt lehetett regisztrálni az ingatlanpiacon, ráadásul a válság előttiekhez képest más vásárlási szokásokkal. Vagyis manapság az tud nekik eladni, akinek a megfelelő helyen a megfelelő (alacsony) áron van eladnivalója. Hol és mennyiért vásárolnak ma Budapesten, és milyen volumenben - tette fel a kérdést legfrissebb elemzésében a Duna House.
A XI. és XIII. kerületekben évi kb. 2500 tranzakció történik, ezzel a főváros legforgalmasabb régiói. A XI.-ben ráadásul a 9 és a 10 milliós ingatlanokra is 300-300 vevő jut évente, amely a már említett XIV. kerületi, 9 millióért vásárolt lakások kategóriája után a két legnagyobb adat. Ez utóbbi kerület egyébként szintén dobogós az évi 2200 körüli ingatlan adás-vétellel.
Az elemzésben külön vizsgált 25-50 millió közötti kategóriában az V. és a II. jeleskedik. Az V. kerület azért, mert az összes eladott ingatlan harmada ebből az árkategóriából kerül ki, ami mennyiségét tekintve évente kb. 220 darab tranzakciót jelent. A II. kerületben valamivel kevesebb, 27 százalék az ebbe az árkategóriába eső vételek aránya, de az évi összes, kb. 1300 tranzakciót tekintve ez nagyjából 350 darab ingatlanvétel ebben a sávban. Egyébként a II. kerület vezeti az 50 millió fölöttiek listáját is, 14 százalék vásárol ilyen összegért, ami ~ évi 180 db adás-vételt jelent.
Érdemes természetesen a legolcsóbb, 5 millió forint alatti ingatlanok piacát is megemlíteni. Ebben az ársávban a VIII. kerület van az élen. Itt évente összesen 1400 körüli adás-vétel történik, amelynek a 15 százaléka az említett 5 milliós ár alatt realizálódik, vagyis kb 210 darab tranzakció.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








