Elindult az ügyfélfogadás: az adóhatósághoz csak időponttal lehet bejutni

Elindult az ügyfélfogadás: az adóhatósághoz csak időponttal lehet bejutni

2021. április 7. 11:32

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja.

Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség. A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.

Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon. Az elektronikusan intézhető ügyekről (többek között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése) és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.

"Kérjük, hogy ügyfeleink csak rendkívül indokolt esetben és időpontfoglalással keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát!" - írta közleményében az adóhatóság, továbbá a digitális csatornák igénybevételét szorgalmazzák:

Ügyfeleink és kollégáink egészségének védelmében kérjük, hogy ügyfeleink a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre! Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek

- írta a NAV.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 21. szerda
Konrád
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. április 20. 18:09