A banki kapcsolattal rendelkező magyar lakosság túlnyomó része általánosságban elégedett bankjával. 25%-uk fontos ügyfélnek érzi magát, 46%-uk pedig saját bankját másoknak is ajánlaná. Ugyanakkor az is igaz, hogy 6%-nyian vannak azok, akiket - érzésük szerint - bankjuk teljesen elhanyagol, és akik semmiképpen nem javasolnák ismerősüknek ugyanazt a pénzintézetet. Az ellentmondásos helyzetet az is jelzi, hogy a rendszeres banki levelek és az internet korában a megkérdezettek 42%-a változatlanul fontosnak tartja a bankfiókban történő tájékozódást, 44%-uk pedig elégedetlen a bankjától kapott információval. A banki - ügyfél kapcsolat teljességre vonatkozó, első alkalommal összeállított Bankindex értéke - a tökéletes elégedettséget tükröző 100-zal szemben - 23 lett. Mindezt a Scale Research mostantól félévente publikálandó Bankindex kutatásának első eredményei tartalmazzák.
A vezető magyarországi bankfejlesztési csoportként működő Scale csoport kutató cége, a Scale Research első alkalommal készítette el Bankindex kutatását. A mintegy 1500 fős, reprezentatív mintán végzett kutatás azt a célt szolgálja, hogy felmérje a banki kapcsolattal rendelkező lakosság valós banki tapasztalatait, felmérje, hogy a bankok mennyire felelnek meg az ügyfelek igényeinek, elvárásainak és milyen módon és mértékben jelenik meg a verseny a bankok között. A négy alindex és az összesített Bankindex lehetővé teszi, hogy minden egyes bank képes legyen saját teljesítményét a piac átlagához és a többi szereplőéhez hasonlítani, és ezzel felmérje, melyek azok a területek, melyeken további erőfeszítésekre van szükség.
"A Bankindex egyedisége abban rejlik, hogy egységes modellbe ötvöz jónéhány, általában külön végzett kutatást. A Bankindex egyszerre adhatja mélyebb értelmezését az image vizsgálatoknak, próbavásárlásnak, attitűd kutatásnak, koncepció teszteknek vagy éppen a kommunikációs csatorna vizsgálatoknak. A bankok számára egyértelműen felhasználható kutatási eredményeket kínálunk, az igazi nyertesek viszont a banki ügyfelek lesznek: reményeink szerint javuló ügyfélkiszolgálás, innovatív termékfejlesztés, tudatosabb kommunikáció lesz az eredmény." - mondta Nemes Csaba, a kutatást kifejlesztő és végző Scale Research ügyvezető partnere.
A kutatás négy jelentős témakör köré építve végzi a vizsgálatot. A négy témakör eredményei adják az egyes alindexeket, ezek összegzésével jön létre az ún. Bankindex. A legnagyobb elégedettséget az ún. Termékválasztás index adta. A 69-es érték azt tükrözi, hogy az esetek több mint kétharmadában az ügyfelek teljes elégedettségére történt az adott termékről történő információnyújtás, jól működnek azok a banki folyamatok, amelyek az értékesítést segítik. Szintén az átlagost lényegesen meghaladó, 58-as értéket kapott az a szolgáltatás és információ, amelyet a bankok a termékek értékesítését követően, az ún. termékhasználat során nyújtanak ügyfeleiknek. Jól vizsgázott a már megkötött szerződésekre vonatkozó kérdések vagy éppen panaszok kezelése, az ügyfelek többsége úgy érezte, a bank jó gazdája az ügyeiknek.
Ezzel szemben az egyik legkritikusabb területnek az ún. Információs index bizonyult. Az erre számított 10-es érték arról tanúskodik, hogy csak az ügyfelek töredéke elégedett a bank által végzett kommunikációval, annak tartalmával, a használt eszközökkel. Az ügyfelek alapvetően a kommunikáció személyességét és annak tanácsadó jellegét hiányolják. 44%-uk kevesli az információ mennyiségét, és miután a bank által küldött egyenlegközlőkben és banki levelekben nem kapnak személyre szabott információt, ezért változatlanul igénylik a bankfiókban kapott személyes tájékoztatást és a tanácsadói segítséget.
"Elgondolkodtató lehet a bankok számára, hogy a leggyengébb teljesítményt az ún. Bankválasztás index kapta 9%-os értékkel. Az ügyfelek teljesen tanácstalannak tűnnek, ha a bankok között kell választaniuk, nem tudják igazából megkülönböztetni őket. Miközben a termékek között sem tudnak jelentős különbséget tudnak tenni, maguk a bankok még sokkal inkább hasonlónak tűnnek. A válaszadók 81%-a első helyen a legnagyobb bankok egyikét választja, ún. másodlagos bankként viszont markánsan megjelennek a mérlegfőösszeg alapján a középmezőnyhöz tartozó bankok. Ez azt is jelenti, hogy az egyedi termékekkel, újszerű ajánlatokkal a középméretű bankoknak is érdemes próbálkozniuk, bár az is látszik, hogy az ügyfelek nem szívesen váltanak bankot: nem feltétlenül látják ennek előnyeit, miközben magát a váltást fáradságosnak gondolják. Ami a bankok összteljesítményét jelző Bankindex 23-as értékét illeti, számunkra azt tükrözi, hogy még jelentős fejlődés előtt áll a magyar bankszektor. A szám mögött jelentős a szórás, ez pedig a bankok lényegesen eltérő teljesítményét takarja. Az is látszik, hogy lemarad az a bank, amelyik nem veszi fel a versenyt az információnyújtás, az ügyfélkiszolgálás, a termékfejlesztés területén." - mondta Nemes Csaba.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az Erste Banknál 10,06%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatás izgalmas érdekességeket is rejt magában. Az ügyfelek 25%-a semmit nem tud a megtakarítási lehetőségekről, miközben 93%-uk valamilyen mértékben ismeri a könnyen hozzáférhető, ún. fedezetlen hitelek területét, nem érzékel lényegi különbséget sem az egyes bankok ajánlataiban, sem az ügyfélkezelés színvonalában, 36%-uk pedig egy adott szolgáltatás esetében nagyon fontosnak tartja, hogy melyik bank kínálja azt.
A Scale Research tervei szerint a Bankindex kutatást félévenként történő elvégzése lehetővé teszi, hogy nyomon lehessen követni a piacon zajló változásokat, a verseny alakulását. Miközben a kutatás döntő része minden egyes alkalommal felmérésre kerül, várhatóan terítékre kerülnek olyan témák is, amelyek csak 1-1 alkalommal szerepelnek majd a kutatásban.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


