A Deposit Return System társadalmi megítélése Magyarországon 2025-ben
Primer kutatómunkánk során azt kértük a fogyasztóktól, mondják el, hogyan érintette őket az új visszaváltási rendszer, milyen tapasztalataik, véleményük van az új visszaváltási rendszerrel kapcsolatban. Kértük a megkérdezetteket, hogy válaszaikkal ne akarjanak senkinek sem megfelelni, az őszinte véleményükre vagyunk kíváncsiak.
Vizsgálatunkat online kérdőív segítségével folytattuk le. Az online kérdőív mindenki számára nyitott volt, bárki kitölthette azt; a kitöltéshez azonosításra, regisztrációra nem volt szükség. A kérdőív anonim volt, visszakeresési lehetőséget nem tartalmazott. Kérdőívünkkel a potenciális kitöltők a Pénzcentrum online felületén találkozhattak.
Kérdőívünket összesen 1475 fő töltötte ki 2025. január 29. és 2025. február 23. között.
Kutatásunkban a megkérdezettek kitöltésük vármegyéjét is megjelölték. A kitöltők lakóhelye között Pest vármegye egyértelműen felülreprezentált (41,1%), míg a fennmaradó mintegy 60%-on a többi vármegye kitöltői osztoztak nagyságrendileg azonos arányban. Online felmérésünk mintájának érdekessége, hogy a témakör kapcsán több férfi mondta el véleményét, mint nő. 2024-ben is hasonló arányokkal találkoztunk.
Kutatásunknak, ahogyan minden kutatásnak, korlátai is vannak. Kutatásunk nem tekinthető reprezentatív felmérésnek, a belőle nyerhető információk nem általánosíthatók a teljes sokaságra. A válaszadási hajlandóság a 2024-es évi felméréshez képest alacsonyabb volt, a minta elemszáma szerényebb. Viszont a kitöltők száma még így is bőven 1000 fő feletti, a belőle nyerhető információk iránymutatóként szolgálhatnak.
Hogyan értékelik anyagi helyzetüket a magyarok 2025 végén?
Átfogó felmérést készített a Pénzcentrum. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon arról, miként értékelik...
A lakossági megtakarítások mozgása és a kereskedelmi bankok promóciós hatékonysága 2025-ben
2023 és 2024 aranyévek voltak az állampapíros megtakarítóknak – a kockázatmentes, akár 15-19%-os hozamok után...
Használt, felújított okostelefonok fogyasztói megítélése Magyarországon 2025-ben
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása 1988 fő válaszai alapján vizsgálta, hogyan vélekednek...
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.
