Te emlékszel még irodalomóráról, melyik költőnek hogy hívták a múzsáját? A mai kvíz során próbára teheted tudásodat.
Egyre több magyar tervezi, hogy külföldön próbálna szerencsét inkább. A Jooble felmérése alapján kiderült, hogy az álláskeresők 64,4 százaléka szeretne külföldön munkát találni még ebben az évben.
2022. május 25 és június 30 között készült el az a reprezentatív felmérés, aminek a keretében a Jooble 807 magyar munkavállalót kérdezett meg a terveiről. A kérdőívet a szálloda- és vendéglátóipar, a termelés, az oktatás, az építőipar, az egészségügy, a közszféra, az IT, a logisztika, a költségvetés, a közétkeztetés, a kiskereskedelem, az agráripar és egyéb területek álláskeresői töltötték ki.
A megkérdezettek 66,5%-nak több mint 7 éves munkatapasztalata van. A válaszadók 22,3%-nak 3 éves tapasztalata, 11,2%-nak pedig kevesebb mint 3 éves munkatapasztalata. A kérdőívet kitöltők között 24,9%-nak jelenleg 350.000+ Ft a havi keresete, 23,2% nem dolgozik, 18,7% — 200.000 Ft-ig keres, 19,8% — 200-270.000 Ft, 13,4% — 270-350.000 Ft a fizetése. A felmérés anonim módon, egy 10 kérdésből álló feleletválasztós kérdőívből, valamint saját válaszból tevődött össze.
Ebből a felmérésből tudtuk meg azt is, hogy a magyar munkavállalók 64,4%-a szeretne külföldön dolgozni az éven, a megkérdezettek 35,6%-a pedig nem tervez külföldre utazni munkavállalás céljából. A kérdőívet kitöltők 58,4%-nak nincs külföldön szerzett tapasztalata, s csak 41,6% jelölte be a külföldi tapasztalat megléte választ.
Irány külföld vagy inkább maradjunk otthon?
A külföldön történő munkavégzés egyik legnagyobb motivációja a magasabb fizetés. A három leggyakrabban megnevezett ok között említhető a jobb munkakörülmények, nagyobb megtakarítás (ingyenes szállás és étkezés biztosítása) és a bejelentett munkaviszony. Az álláskeresők válaszai között megtalálható a jobb orvosi ellátás, a rugalmas munkavégzés és a magyarországi állandó munkahelyek hiánya is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A külföldre történő utazásban gyakran gátolja a magyar munkavállalókat a család, a nyelvismeret, a megszokott ritmus felrúgása, stabil munkahely megléte itthon, egészség, a csalóktól való félelem, útlevél, megtakarítások, oltás hiánya, félelem az ismeretlen hely iránt.
A megkérdezettek 83,8%-a jelölte meg a 450.000+ Ft elvárt fizetést a külföldi munka kapcsán. 11,7% elégedett lenne a 350.000 Ft — 450.000 Ft közötti fizetéssel. A válaszadók 3,5%-a 250.000 Ft — 350.000 Ft közötti fizetést szeretne. Mindössze 1% szeretne 250.000 Ft-ig kapni fizetést havonta.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








