Márciusban átlépte a húszmilliót a munkanélküliek száma az Európai Unióban, arányuk elérte a 8,3 százalékot. Egy év alatt bő négymillió fővel duzzadt az állástalanok serege- írja a bruxinfo.hu.
Immár a munkaerőpiacon is igen látványossá vált a gazdasági válság hatása az EU-ban. Tavaly márciushoz képest 1,6 százalékponttal emelkedett az állástalanok aránya (6,7 %-ról 8,3 %-ra) az idei harmadik hónapra - közölte április 30-án az Eurostat. Ez az abszolút számok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy hosszú idő óta először idén márciusban ismét átlépte a húszmillió főt a munkanélküliek létszáma, noha tavaly márciusban még csupán 16 millió ember keresett állást.
A munkanélküliek száma leggyorsabban a balti országokban emelkedett. Litvániában az említett tizenkét hónapos periódusban 4,3 százalékról 15,5 százalékra szökött fel az állástalanok aránya, valósággal sokkolva a társadalmat. Észtországban ugyanebben a periódusban 4,0-ról 11,1 %-ra emelkedett a ráta, Lettországban 6,1-ről 16,1 %-ra. A régi tagállamok közül a legnagyobb növekedést Spanyolországban voltak kénytelenek feljegyezni, ahol egyetlen év leforgása alatt 9,5 %-ról 17,4-re emelkedett a mutató. Mindezekhez képest a Magyarországon regisztrált 1,6 százalékpontos emelkedés (7,6 %-ról 9,2-re) szinte csekélységnek tűnik. Ám a legjobban teljesítő tagállam esetében az idén márciusban mért szint még alatta is marad a tavalyinak, tehát a válság dacára csökkent a munkanélküliség: ez érvényes Bulgáriára.
A munkaerő-piaci viszonyok elemzésére dublini székhellyel uniós ügynökségként létrehozott Eurofound megállapításai szerint a munkanélküliség emelkedése elsősorban a pénzügyi közvetítő szolgáltatások ágazatában és az autóiparban bejelentett elbocsátások számlájára írható. Ezzel szemben a kiskereskedelem (főleg a diszkont üzletláncok), illetve a gyorséttermek még a mostani válságos időszakban is új munkaerőt vesznek fel, az adatok fényében egyértelműen bővítik alkalmazottaik számát. A kiskereskedelem egésze Janus-arcot mutat: míg a hagyományos boltok a nagy létszámleépítők közé tartoznak, addig a hipermarketekre és főleg a diszkont láncokra még a válság közepette is az új munkaerő felvétele a jellemző.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok