Márciusban átlépte a húszmilliót a munkanélküliek száma az Európai Unióban, arányuk elérte a 8,3 százalékot. Egy év alatt bő négymillió fővel duzzadt az állástalanok serege- írja a bruxinfo.hu.
Immár a munkaerőpiacon is igen látványossá vált a gazdasági válság hatása az EU-ban. Tavaly márciushoz képest 1,6 százalékponttal emelkedett az állástalanok aránya (6,7 %-ról 8,3 %-ra) az idei harmadik hónapra - közölte április 30-án az Eurostat. Ez az abszolút számok nyelvére lefordítva azt jelenti, hogy hosszú idő óta először idén márciusban ismét átlépte a húszmillió főt a munkanélküliek létszáma, noha tavaly márciusban még csupán 16 millió ember keresett állást.
A munkanélküliek száma leggyorsabban a balti országokban emelkedett. Litvániában az említett tizenkét hónapos periódusban 4,3 százalékról 15,5 százalékra szökött fel az állástalanok aránya, valósággal sokkolva a társadalmat. Észtországban ugyanebben a periódusban 4,0-ról 11,1 %-ra emelkedett a ráta, Lettországban 6,1-ről 16,1 %-ra. A régi tagállamok közül a legnagyobb növekedést Spanyolországban voltak kénytelenek feljegyezni, ahol egyetlen év leforgása alatt 9,5 %-ról 17,4-re emelkedett a mutató. Mindezekhez képest a Magyarországon regisztrált 1,6 százalékpontos emelkedés (7,6 %-ról 9,2-re) szinte csekélységnek tűnik. Ám a legjobban teljesítő tagállam esetében az idén márciusban mért szint még alatta is marad a tavalyinak, tehát a válság dacára csökkent a munkanélküliség: ez érvényes Bulgáriára.
A munkaerő-piaci viszonyok elemzésére dublini székhellyel uniós ügynökségként létrehozott Eurofound megállapításai szerint a munkanélküliség emelkedése elsősorban a pénzügyi közvetítő szolgáltatások ágazatában és az autóiparban bejelentett elbocsátások számlájára írható. Ezzel szemben a kiskereskedelem (főleg a diszkont üzletláncok), illetve a gyorséttermek még a mostani válságos időszakban is új munkaerőt vesznek fel, az adatok fényében egyértelműen bővítik alkalmazottaik számát. A kiskereskedelem egésze Janus-arcot mutat: míg a hagyományos boltok a nagy létszámleépítők közé tartoznak, addig a hipermarketekre és főleg a diszkont láncokra még a válság közepette is az új munkaerő felvétele a jellemző.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


