Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A Portfolio Budapest Economic Forum 2015 konferenciáján az MNB korábbi vezetői és jelenlegi alelnökének panelbeszélgetésén vettünk részt, ahol megtudhattuk, milyen hatással lehet a külföldi jegybankok kamatemelése a magyar családok hiteleire. Ugyan a mai nappal Magyarország megszabadult a jelzálog fedezetű devizahitelektől, mégis van olyan kockázat, amire nem árt figyelnie az adósoknak.
- mondta el Surányi György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) korábbi elnöke. Ez azt jelenti, hogy ugyan az árfolyamkockázat megszűnt, viszont a kamatok esetleges későbbi növekedése továbbra is az ügyfelek feje felett lebeg.
- tette hozzá Nagy Márton, az MNB alelnöke.
De miért is lehet veszélyben a hitelünk?
A jelenlegi jegybanki alapkamat szintje korábban nem látott alacsony szinten (1,35 százalék) van, ami kedvez a hitelfelvevőknek és azoknak is, akik korábban vettek fel kölcsönt. Viszont amennyiben az alapkamat megemelkedik, a kamatok is növekedésnek indulhatnak. Ez ellen egyébként összetett módszerrel védekezhet a jegybank Nagy Márton szerint.
Ahogy azt Karvalits Ferenc, a jegybank korábbi alelnöke kifejtette: Magyarország kamatszintje nagymértékben függ attól, hogy az USA jegybankja (a FED), illetve az Európai Központi Bank kamatszintje hogyan alakul. Emiatt, ha ezek a külföldi jegybankok jelentősebb kamatemelést hajtanak végre, akkor ennek hatásaként szükségessé válhat a magyar kamatszint megemelése is.
Ezek a hitelek lehetnek veszélyben
A hitelek két típusa elterjedt Magyarországon:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- Változó kamatozású hitelek (3, 6, 12 havonta változhat a kamat; a forintosított devizahitelek ide tartoznak)
- A fix kamatozású kölcsönök (3, 5, 10, 15, 20 évre, vagy a teljes tartamra fixált törlesztőrészletű hitelek)
Míg az előbbi kamatai gyakran, akár éven belül is változhatnak, addig az utóbbi törlesztőrészletei kiszámíthatóbbak, igaz ezért cserébe a kezdeti kamatok magasabbak.
- mondta el Zolnai György, a Budapest Bank elnök-vezérigazgatója a konferencia egyik későbbi panelbeszélgetésén.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








