Egyesítette erőit két hazai ingatlaniroda, mostantól keresztértékesítés is lesz náluk a lakások és házak terén.
Ha bővül a család, a megfelelő otthon biztosítása a legfontosabb nagyberuházás a gyermekesek és a gyermekvállalást tervezők körében. Egy országos reprezentatív felmérés eredménye szerint a válaszadók többsége, több mint 60 százaléka erre áldoz a legtöbbet, ha érkezik a baba. A kisebb kiadásoknál már vegyes a kép. A legtöbben a nagyobb, drágább holmikat, például a babakocsit és a járókát is megveszik előre, de jelentős azoknak az aránya is, akik az első körben csak a legszükségesebb dolgokat szerzik be. A felmérésben azt is megvizsgálták, hogy mennyit és miből költenek a családok gyermekáldásnál.
A felmérésben a családalapításhoz kapcsolódó beruházásokról és szokásokról kérdezték a résztvevőket. Minden második válaszadó mondta azt, hogy van gyermeke, 41 százalékuk számol újabb baba érkezésével a családba. A gyermektelenek közül minden negyedik felelte azt, hogy tervezi a gyermekvállalást. A harmaduknak nem volt vagy nincs szüksége nagyobb beruházásra, akiknek viszont igen, azok elsősorban a megfelelő lakáskörülmények biztosítására, vásárlásra, felújításra, bővítésre költöttek vagy terveznek elkölteni jelentősebb összeget. A gyermeket tervezők 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a lakáscélú beruházás lenne az első a baba érkezésekor.
A gyermeket nevelők vagy gyermekvállalást tervezők relatív többsége (48 százaléka) előre beszerez néhány nagyobb dolgot is, például babakocsit, járókát vagy bútort. A válaszadók valamivel több, mint egyharmadára jellemző, hogy csak a legszükségesebb holmikra költ ebben a helyzetben. A minden újdonságot megvásárlók csoportja a legkisebb, 100-ból mindössze 2-en tartoznak ide.
A baba érkezése elsősorban örömteli, de a gyermeket vállalók többségénél komoly kiadással is járó esemény. Az OTP Bank büszke arra, hogy piacvezetőként 10-ből 4 család nála veszi igénybe a Babaváró kölcsönt, hogy annak segítségével teremtse meg a megfelelő körülményeket az újszülött felneveléséhez, legyen szó lakásvásárlásról, bővítésről vagy felújításról
– mondja dr. Rajmonné Veres Ibolya, az OTP Bank fogyasztási hitelek folyamataiért felelős vezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Így tervezik az induló költségeket a családok, ha érkezik a baba
A legtöbb válaszadó (42 százalék) 50-100 ezer forintos induló költséggel számol, a negyedük szánt/szán 100 és 200 ezer forint közötti összeget erre a célra, de jelentős (30 százalék fölötti) azoknak az aránya is, akik 200 ezer forintot meghaladó kiadást terveznek. Ebbe az utóbbi csoportba jellemzően a 18-39 év közötti válaszadók tartoznak. A szülők több mint egyharmada kezd el takarékoskodni, amikor megkezdi a gyermekvállalás tervezését vagy megtudja, hogy érkezik az új családtag. A fiatalok többet tesznek félre, de abban nincs különbség az eltérő korosztályba tartozó szülők között, hogy a baba érkezéséig mindent megtesznek a lehető legjobb körülmények biztosításáért.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.