Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A iákhitel2 konstrukció iránt idén nagyobb érdeklődést mutatnak a hallgatók, mint a tavalyi évben. Október elejéig 4 148 fő Diákhitel1 és 4 321 fő Diákhitel2 igénylését hagyták jóvá - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Diákhitel Központ.
Arányait tekintve jelentősen megnőtt a kereslet a Diákhitel2 iránt, hiszen a tavalyi tanévben összesen a jogosultak 16%-a igényelt Diákhitelt, míg idén egy hónap alatt a jogosultak 23%-a kérte a kötött felhasználású, kizárólag képzési költségekre fordítható hallgatói hitelt.
A 2012/13-as tanévben elindított Diákhitel2-t az önköltséges képzésre felvett hallgatók idén jóval nagyobb arányban választják az indulás évéhez viszonyítva, derült ki a Diákhitel Központ által feldolgozott hiteligénylésekből. A kizárólag képzési költségekre fordítható hitelt a 2013/14-es tanév első hónapjában 4 321-en vették fel 1 milliárd forintot meghaladó értékben, átlagosan 231 ezer forint szemeszterenkénti összegben. A jelenleg 7,5 százalékos kamatozású Diákhitel1 felvétele a tavalyi évhez hasonlóan alakul, szeptember hónapban 4 148-an, 916 millió forint összegben éltek a szabad felhasználású hitel adta lehetőséggel. Az átlag igényelt hitelösszeg - szemeszterenként - 221 ezer forint.
A szabad felhasználású Diákhitelt a Szegedi Tudományegyetem képzésein hallgatók, míg a kötött felhasználású konstrukciót a Budapesti Gazdasági Főiskola hallgatói igényelték legtöbben; ez az előző években tapasztaltakhoz képest nem jelent komoly átrendeződést az intézmények rangsorában.
Fontos változás azonban, hogy a Diákhitel2 népszerűségi listájában, az ELTE, míg tavaly a második helyen szerepelt, idén az első ötbe sem került be. A Budapesti Gazdasági Főiskolát követően legtöbben a Budapesti Corvinus Egyetemen és a Budapesti Kommunikációs Főiskolán folytatott tanulmányokra veszik fel az államilag kamattámogatott 2 százalékos kölcsönt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Diákhitel igénylésére folyamatosan van lehetőség, aki október 15-ig beadja kérelmét, november 15-ig hozzájut a kívánt összeghez.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








