Rettenetes évet zártak a hazai devizaadósok. Sem az árfolyamok alakulása, sem a kamatok mozgása nem tett jót az idegen fizetőeszközben tartozó magyar háztartásoknak - írta a Világgazdaság.
Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a december 23-ig vett időszakban a svájci frankkal még mindig jobban jártak az ügyfelek, mint az euróval. Előbbi 185,6 forintos átlagárfolyama ugyanis csak 11,4 százalékkal haladta meg a 2008-ban produkált szintet, utóbbi viszont 16,8 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban.
A mélypont mindkét deviza esetében azonos napon következett be: március 5-én egy euróért 316,4, egy svájci frankért pedig 215,4 forintot adtak a bankközi devizapiacon. A törlesztőrészleteket azonban nem csak az árfolyamok, hanem a bankközi kamatok változása is befolyásolta. 2006-ban például még stabilan 3,5 százalék körül alakultak a svájci frankban denominált lakáshitelek kamatai, míg idén februárban a Magyar Nemzeti Bank által kalkulált átlagkamat 6,18 százalékos csúcsra ugrott.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








