Hiába csökkentett már harmadszor az alapkamaton a jegybank, ez a hitelfelvételekben még nem igazán látszik, hiszen a növekvő kockázatok épp ellenkező irányba hajtják a hitelkamatokat -írja a Napi.
A Budapest Banknál elmondták, hogy a 300 bázispontos kamatemeléskor a betéti kamatokon ők is jelentősen emeltek, és a mostani vágások után csak késleltetetten és fokozatosan kívánják csökkenteni a kamatokat.
A forint alapú hiteleknél a korrekció azonban még lassabb, mivel itt a kockázatok ellentétes irányban hatnak a kamatokra. A BB a jelzálog- és autófinanszírozásban 100 százalékban devizahiteleket folyósít, míg a személyi kölcsönöknél a forinthiteleknek van előnye.
Véleményük szerint ahhoz, hogy a forinthitelek versenyképesek legyenek a jelzálog- és autófinanszírozásban, tartósan 5 százalék körül kellene alakulnia az alapkamatnak, ahol a hangsúly a tartós szón van, vagyis a mostani volatilitás nem elfogadható.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








