Speciális igények a hajófinanszírozásban

Pénzcentrum
2008. február 12. 09:24

2007. során a magyar makrogazdasági nehézségek és az egyre szigorodó szabályozás mellett sem változott a hajófinanszírozás iránti igény hazánkban. A Hypo-Alpe-Adria Leasing a kishajók kategóriájában - mely körbe jellemzően a balatoni vitorlások és a kisebb méretű jachtok sorolhatók -, a finanszírozást segítő gyorsított elbírálási folyamatot vezetett be, s a nagyobb hajóknál keresettnek bizonyult a nemzetközi regisztrációs lehetőség is. "Az Adriára kerülő hajók finanszírozása mellett megnövekedett a Balatoni vitorlázás kiszolgálásának súlya is " - emelte ki Vilmányi Judit, a Hypo-Alpe-Adria Leasing eszközfinanszírozási üzletágának igazgatója. Ennek eredményeképpen a Hypo Alpe-Adria Leasing megőrizte piacvezető pozícióját a magyarországi hajófinanszírozásban.

A finanszírozott járművek között a magán-szabadidős célú hajó beszerzések mellett jelen vannak a charter célú hajóvásárlások - akár az Adriára is- , illetve a versenyhajók beszerzése is. Az elmúlt években megvásárolt 34-50 lábas hajók közül várhatóan számos hajó kerül lecserélésre, mely megnöveli a magyarországi dealerek használthajó készletét. A hajók értékesítéséhez kapcsolódó speciális vonás, az előzetes készletfinanszírozási igény, amely nélkül a hajóvásárlók csak a következő szezonra juthatnának hozzá a kiszemelt 'portékához'. Az értékesítőkkel megkötött speciális finanszírozói szerződések révén azonban lehetőség nyílik a hajók azonnali megvásárlására A Csoport szorosan együttműködik a magyar piacon is jelen lévő, nagynevű regionális vitorláshajó-gyárakkal. Az értékesítési kapcsolatok is kibővültek, mely egyrészről szinte a teljes magyarországi dealeri "paletta" lefedését jelenti - új, nemrégen piacon levő magyarországi hajóforgalmazók bevonásával -, másrészről új és használthajó kereskedéssel is foglalkozó közvetlen külföldi kapcsolatok kiaknázásával.

A hajófinanszírozás eszköztárában szereplő operatív lízing jó megoldást jelenthet a bérbevevő számára abban az esetben, ha a rövidebb ideig van szüksége az eszközre, mint annak hasznos élettartama, hiszen így a szerződés lejárta után mentesül a hajó értékesítésének kötöttsége alól, pénze nem marad lekötve egy vagyontárgyban, s a mérlegében sem szerepel. A bérbevevő a havonta fizetett bérleti díj nettó összegét pedig költségként elszámolhatja.

"A kishajó finanszírozás némileg kockázatosabb, ami nagy felkészültséget, speciális kockázatértékelési technikát igényel a finanszírozótól, s támaszkodnia kell a jó dealeri kapcsolatrendszerre. "-emelte ki Vilmányi Judit.

Érdemes e nagy értékű járművek kapcsán a biztosításokról is szót ejteni, hiszen egy-egy káreseménynél, ezen a hajós egész szezonja, vagy a hajó múlhat. Ma már biztosíthatjuk a hazai, vagy nemzetközi vizeken használt hajókat, a természeti katasztrófák, illetve a rongálások okozta károk ellen, ezért érdemes a hajó használójának körültekintően választania. Az így kapott fedezet kiterjed többek között a tűz, villámcsapás, megfeneklés, zátonyra futás, elsüllyedés, összeütközés, felborulás, lopás, rablás, valamint szállítási kockázatokra. Emellett a kishajók biztosítva vannak a téli tárolás, dokkban tartózkodás idejére is, beleértve a szárazföldre emelést és a vízre bocsátást is, s a biztosítás hatálya kiterjed az Európa belvizein, illetve az Adriai-tengeren lévő hajókra is.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A balatoni kikötők ma már biztosítják a hajózás fellendüléséhez szükséges infrastruktúrát, számos helyen már nagyobb hajók fogadására is alkalmasak, s az ideális méretű balatoni hajó - melynek mérete 36 láb körüli - minden kikötőben elfér. Bár a hajók számában még mindig jelentős a magyar tenger lemaradása - a Balaton hajóinak száma arányaiban csak mintegy harmada a nagyobb európai tavakon megszokott mennyiségnek- az Európa-szerte egyre népszerűbbé váló balatoni vitorlás sportversenyek résztvevőinek száma az utóbbi években 10 százalékos növekedést mutatott. A legnépszerűbb, Kékszalag versenyen 2007-ben rekordszámú résztvevő (508 hajó) indult, s az idei 40. versenyen újabb rekord dőlhet majd meg.

A hagyományoknak megfelelően a 2008. évi Boatshow kiállításon is megjelenik a Hypo-Alpe-Adria Leasing, melynek sokéves tapasztalata, kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszere, gyorsaságot, hozzáértést és rugalmasságot biztosít az ügyfelek számára. A Hypo-Csoporton belül meglévő szoros együttműködés komplett külföldi finanszírozási konstrukciók kidolgozását, illetve nagyobb értékű - több millió eurós - luxushajók finanszírozását is lehetővé teszi.

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2025. december 28. 13:58
Az arany évezredek óta tartja magát, mint a pénzügyek egyik királya és az elmúlt évtizedekben egyért...
Kasza Elliott-tal  |  2025. december 27. 19:43
Akkurátusan vezetem, hogy mit csinálok a tőzsdén (van egy trading_log nevű óriási táblázatom, histor...
ChikansPlanet  |  2025. december 26. 08:00
Egy új technológia megoldást jelenthet a hosszabb távú energiatárolás kérdésére: az olvadt sóra épít...
Bankmonitor  |  2025. december 23. 11:24
Részletesebb statisztikai adatok jelentek meg az Otthon Start hitel első 100 napjáról. Ebből már ért...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 28. vasárnap
Kamilla
52. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?