14 °C Budapest

Reform áldozatai: Leépített vasútvonalak

Pénzcentrum
2006. július 6. 14:00

Az idén megkezdődik a helyközi személyszállítás reformja, ennek első lépéseként 28 vasúti mellékvonalat ítéltek azonnali bezárásra, helyüket a Volán autóbuszai veszik át. Az átszervezések a nyugat-dunántúli illetve a dél-alföldi régióban kezdődnek és a teljes program 2007 végére fejeződik be. Ennek eredményképp számos település életében eldől az idén, hogy a vonatok vagy a buszjáratok maradnak-e.

Az idén megkezdődik a helyközi személyszállítás reformja, ennek első lépéseként 28 vasúti mellékvonalat ítéltek azonnali bezárásra, helyüket a Volán autóbuszai veszik át. Az átszervezések a nyugat-dunántúli illetve a dél-alföldi régióban kezdődnek és a teljes program 2007 végére fejeződik be. Ennek eredményképp számos település életében eldől az idén, hogy a vonatok vagy a buszjáratok maradnak-e.

A jegyárak legközelebb januárban változnak, mert a kormány nem akarja felvállalni a személyszállítás reformjával egyidejűleg az utazási kedvezmény rendszerének átalakítását is. - írja a Népszabadság.

A reform a várakozások szerint 40-50 milliárd forinttal olcsóbb, az ígéretek szerint színvonalasabb közlekedési szolgáltatást eredményez majd. A kormány nemcsak a menetrendeket szeretné összehangolni, egységes jegyrendszer kialakítását is tervezi.

Kóka János elmondta: két hónapon belül megkezdődhet az elekronikus jegyrendszer kiépítésének előkészítése. A gyors és minőségi szolgáltatásért különdíjat lehet majd felszámolni, míg ha a szolgáltatás minősége elmarad a várttól a kifizetett jegy ára visszaigényelhető lesz.

2008-ban már a tényleges utasszám alapján kapják a költségvetési térítést a szolgáltatók. Ez oly módon lesz lehetséges, hogy az ingyenes utazásra is jegyet kell majd váltani. A legfontosabb szempont a bevétel maximalizálás lesz.
NAPTÁR
Tovább
2021. május 13. csütörtök
Szervác, Imola
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?