Negyedszázalékponttal, 3,75 százalékra csökkentette az irányadó kamatot a Bank of England, válaszul a tartósan gyenge brit gazdasági teljesítményre és a magas munkanélküliségre.
Zsiday Viktor tőzsdeblogger, befektetési tanácsadó augusztusban megjelent posztjában azt írta, ha a jelenlegi energiaárak tartósan fennmaradnak, akkor mind az európai, mind a magyar gazdaság össze fog omlani. A Partizán legújabb adásában bővebben is kifejtette, mennyire függ a gazdasági helyzet az energiaáraktól. „Nehezen tudom elképzelni, hogy Magyarországon ne legyen nagyon komoly lassulás. Lehet, hogy már most elkezdődött a recesszió” – mondta el a műsorban, annak kapcsán, hogy hazánk jóval kitettebb a gázárak alakulásának, így Európával szemben kevesebb az esély, hogy megússzuk a válságot.
„Teljesen egyértelmű szerintem, hogy a nyugat (…) gazdasági háborút vív kelet, Oroszország ellen ellen” - mondta el Zsiday Viktor. A gázárak emelését a szakértő nagyon hatásos fegyvernek nevezte, hiszen ha sokáig fenntartják a magas árakat, akkor ebbe bele tudnak bukni európai politikusok, akiknek a helyére majd olyanok kerülhetnek hatalomra, akik inkább a kiegyezést választják Oroszországgal. Ez a folyamat – a gázárak emelése – már szándékosan, tudatosan elkezdődött 2021 nyarán, őszén. Ez a helyzet nagyon hasonlít azokra a proxyháborúkra, amelyet a hidegháború idején az egyesült Államok és Oroszország vívott egymással – véli a szakértő.
Hogyan kell elképzelni az európai és a magyar gazdaság összeomlását?
A nagyszüleink, dédszüleink nagyon örültek volna, hogyha a háború annyiról szólt volna, hogy télen 17 fok van a konyhában – mondta Zsiday Viktor annak kapcsán, hogy be kell látni, hogy nem csak Ukrajna, egész Európa háborúban áll Oroszországban, gazdasági háborúban. A gazdasági összeomlás – melyet erős kifejezésnek nevezett a szakértő – arról szól, hogy bizonyos iparágakat le kell állítani, vagy maguktól leállnak. Vissza kell fognunk valamilyen módon a gáz fogyasztását, mert fizikailag nincs elég gáz Európában. Nemcsak az ipari leállás okoz majd visszaesést, hanem az is, hogy a magas energiaárak hatására a lakossági fogyasztás is csökkenni fog, hiszen az emberek pénztárcájában kevesebb pénz marad. A lakossági fogyasztás pedig jelentős szelet az országok GDP-jében. „A gazdaság a zsugorodás útjára lép” – mondta a szakértő.
A legkritikusabb időszak Zsiday Viktor szerint az idei tél lesz, utána fokozatosan javulni fog a helyzet. A gázárak függvényében viszont a magyar gazdaságban recesszió várható, nagyon magas gázárak esetén nagyon mély recesszió. A lakosság számára ez egy rendkívüli jelentős jóléti csökkenést eredményezhet a következő időszakban.
A teljes adás itt hallgatható meg.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








