Hosszú előkészítés után elindult egy olyan beavatkozás a Duna főágában, amely egyszerre szolgálja a hajózási érdekeket és a természetvédelmet.
A Duna elterelését követő magyar-szlovák jogviszály, a hágai per 28 éve lezáratlan. A kormánynak 2010 óta álláspontja, hogy Szlovákia jogtalanul használja a hazánkat megillető vízvagyont, ezért a jelenleginél jóval több vizet köteles juttatni a szigetközi Duna-szakaszba. Czepek Gábor kormánybiztos szerint viszont megoldást jelent, ha Szlovákia árammal kompenzálná a jogtalan vízhasználatát. A Duna Charta Egyesület közleménye szerint azonban a vizet nem lehet áramra cserélni.
Csehszlovákia 1992-ben terelte el a Dunát a Rajka felett, azóta a szigetközi Duna-szakaszba a vízhozamnak csak 20%-a jut. Nem Magyarország kap 20%-ot, hanem a Duna, mint közös magyar-szlovák határfolyó, így a magyar vízrészesedés csak ennek a fele, 10%, míg a szlovák vízrészesedés 90%. Azaz Szlovákia vízrészesedése kilencszerese a magyar vízrészesedésnek! Ezt a hátrányos vízmegosztási megállapodást Nemcsók János kötötte meg 1995-ben - írja közleményében az egyesület.
A Duna Charta aggasztónak tartja Czepek Gábor kormánybiztos nyilatkozatát, hogy javaslata szerint víz helyett áramot is fogunk igényelni Szlovákiától. A névlegesen 720 megawattos bősi erőmű tényleges teljesítménye éves átlagban csak 350 MW! Ebből lehetne jó esetben 100 MW nagyságrendű energiát szerezni, miközben hazánk megújuló energia kapacitása több mint nyolcezer(!) MW. A megújuló energiák mennyisége rohamosan nő, míg az országot sújtó krónikus szárazság korszakában az egyre kevesebb víz egyre értékesebb lesz.
A vizet egy csekély energiára elcserélni az ország stratégiai érdekével ellentétes! A víz nem pótolható árammal
- írják a közleményben, amiben megjegyzik, a kormány 3 hónapja állította le a szigetközi gátépítési programot, az Insula Magnát, kijelentve, hogy a Dunán sem gát, sem kotrás nem elfogadható.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az egyesület azt is írja, hogy "az elvárható minimum, hogy Szlovákia a Duna vízhozamának a felét a közös Duna mederbe juttassa az országhatárnál! A bős-nagymarosi tiltakozás a rendszerváltás egyik alappillére volt. Ezt nem lehet elcserélni szlovák áramra! Szigetköznek és az országnak vízre, nem pedig csekély áramtöbbletre van szüksége!" - zárul a közlemény.
Örülhetnek a húsimádó magyarok: jó hírek érkeztek a kedvencükről, ez a pénztárcának is jót fog tenni
A piaci árak alakulására egyaránt hatnak a globális kereskedelmi bizonytalanságok és az uniós kínálat szezonális változásai.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








