A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Csökkennek a jegyeladások, nincs könnyű helyzetben a BKK. Összességében 30 milliárd forinttal többet kellhet Budapestnek a tömegközlekedésre fordítania a kieső bevételek miatt.
Nagyobb kiesése lehet a BKK-nak a járvány miatt, mint azt a költségvetésben becsülték. A G7 emlékeztet, hogy 2020-ra a jegyárbevételek 29,5 százalékos csökkenésével számolnak, mert a jegyek és bérletek eladásából 19,9 milliárd forinttal kevesebb folyhat be, illetve ha kevesebb diák- és nyugdíjas bérletet adnak el, akkor az ezek árát kiegészítő állami kompenzáció is visszaesik, a tervek szerint 1,8 milliárd forinttal.
Ugyanakkor a portál számításai szerint a jegyárbevételek még augusztusban is 32 százalékkal elmaradtak a tavalyitól - pedig ekkor már lecsengett az első hullám. Áprilisban viszont 82 százalékkal estek vissza a bevételek. Tehát ha a második hullámban is korlátozásokat vezetnének be, akkor még nagyobb bjaban lenne a közlekedési cég.
A turisták hiánya is meglátszik a bevételekben: az év első 8 hónapjában a közvetlenül a turistákhoz köthető jegyek eladásából 3,8 milliárd forinttal kevesebb folyt be, ez éves szinten nagyjából 5 milliárdos csökkenést jelent. A nyugdíjas bérletek eladásai 43 százalékkal csökkentek, a teljes áru havi bérletek eladásában 34 százalék volt a visszaesés, a 10-es gyűjtőjegyekében 37, míg a vonaljegyek esetében 39 százalék. Ez adja a teljes bevétel 70 százalékát - ezen továbbra is meg fog látszani, hogy sokan otthonról dolgoznak.
Összességében a G7 szerint Budapestnem idén 30 milliárd forinttal kell többet költenie a tömegközlekedésre.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








