Véget értek az idei útfelújítási munkálatok az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utakon.
A koronavírus járvány számos gazdasági szektor számára jelent bizonytalanságot. Talán az egyik leginkább sújtott terület a vendéglátóipar, hiszen a vendégek távolmaradásával cukrászdák, kávézók, sörözők, büfék működése válik bizonytalanná. Jelenleg azok az éttermek, vendéglők tudnak talpon maradni, akik meg tudják szervezni az ételeik házhozszállítását, illetve át tudnak állni elviteles kiszolgálásra. A vendéglátóhelyek közel fele azonban átmenetileg bezárt.
Az Indepack Kft. kérdőívben kereste meg több mint 7000 érintett ügyfelét, hogy felmérje azok helyzetét és jelenlegi kilátásait. A válaszok jól tükrözik a vendéglátóipar jelenlegi állapotát. A válaszadók 46%-a jelezte, hogy átmenetileg bezárta vállalkozását. Ezek a válaszadók jellemzően munkahelyi éttermek, kávézók, cukrászdák, büfék, sörözők, fitness termek, valamint a szabadtéri rendezvények szervezői. Az éttermek 32%-a a házhoz szállítást választotta, 22%-uk elvitelre készít ételt. A kérdőív arra is választ keresett, hogy a jelenlegi helyzet hogyan hat a bevételekre.
Bár márciusban általában már a rendezvényekre készülő cégek pohárrendelései a meghatározóak, a cég az elmúlt egy hónapban azt tapasztalta, hogy az elviteles dobozok iránti igény nőtt szinte duplájára. Március első két hetében ugyanaz a tendencia volt megfigyelhető, mint a lakossági élelmiszer-vásárlások esetében: mindenki sokkal többet rendelt, mint amire a szokásos időszakban szüksége volt. A vásárlások értékét számottevően növelték a közétkeztetők, hiszen kormányzati döntés értelmében számos ilyen vállalkozásnak kellett megoldania a házhoz szállítást vagy az elviteles ételkiadást.
A nehézségek ellenére a szektor szereplői bizakodóak a jövőt illetően. Akik az üzletüket bezárták, egytől egyig átmeneti zárva tartásról nyilatkoztak, senkinél sem végleges ez a döntés. A nyitva tartó helyek 45 százaléka úgy értékeli, hogy a következő időszakban a vállalkozása veszteséges lesz ugyan, de ennek ellenére folytatni fogja, 55 százalékuk az eddigi tartalékaiknak köszönhetően jelenleg rentábilisan üzemel és mindenképpen a vállalkozás folytatásában látja a jövőt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








