Szaloncukor: sosem gondolnád, melyik íz a magyarok kedvence

2013. december 6. 10:32

A karácsony jegyében az üzletekben már novemberben megjelennek a szezonális csokoládéfigurák, a szaloncukrok, valamint ebben az időszakban megemelkedik a teljes csokoládé- és pralinépiac forgalma is az átlagos havi eladási szinthez képest. Miközben a figurás édességek piacán egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók, a gyártók szerint a boltokat még mindig elöntik a gyenge minőségű, olcsó szaloncukrok.

Az elmúlt két évben az élelmiszer piac egészén megfigyelhető, hogy a karácsonyi szezon erősödik, vagyis a decemberi átlageladások egyre nagyobb arányban növekednek a havi átlagos forgalomhoz képest. A csokoládépiacon is hasonló trend mutatkozik: a 2012. évi szezon során az éves összeladáshoz képest nagyobb arányban fogytak az ünnepi édességek, mint 2011 hasonló időszakában.

A magyar háztartások 60 százaléka vásárolt 2012. november-decemberben valamilyen csokoládé terméket, míg a megelőző évben ez az arány 1 százalékkal magasabb volt - derül ki a GfK Hungária piackutató elemzéséből.

Csokoládéra, pralinéra és szaloncukorra összességében egy-egy háztartás átlagosan 4733 forintot költött a tavalyi szezon két hónapja alatt, ami 13 százalékkal haladta meg az előző éves szintet. A csokoládé kiadások emelkedése mögött nem pusztán a csokoládé termékek árdrágulása áll, hanem mennyiségben is növekedett az egy háztartás által a két hónap során megvásárolt édességek vásárlása (mintegy 4 százalékkal).

Fotó: Auchan

A háztartások átlagos édességre kiadott költésének aránya legnagyobb mértékben a szaloncukor esetében nőtt meg. Továbbra is a zselés ízesítés vezeti a szaloncukrok népszerűségi listáját, ezt követi a vegyes ízesítésű szaloncukrok csoportja és a klasszikusnak számító marcipános íz. A következő a sorban a karamell íz, amely már kevesebb mint 5 százalékát adja az értékesített mennyiségnek, majd következik még számtalan egyéb, pl. a kókuszos, mogyorós, kakaós, joghurtos íz.

Annak ellenére, hogy a szaloncukorpiac pozitív trendet mutat, az ár egyre fontosabbnak bizonyul ebben a termékkategóriában is. Biztos jele az árérzékenységnek, hogy erősen emelkedik a kimért szaloncukrok aránya a teljes szaloncukor eladásból.

Sok a gyenge minőségű termék

Miközben a figurás édességek piacán egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók, a boltokat még mindig elöntik az olcsó szaloncukrok - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Bonbonetti. A csokoládégyár közlése szerint a legtöbben csak egyetlen dologra koncentrálnak: az árcímkére. Az ár mellett azonban fontos szempont, hogy milyen összetevőket tartalmaz a karácsonyi édesség, főleg, hogy az utóbbi években a hazai üzleteket elöntötték a gyengébb minőségű, gyanúsan kedvező árfekvésű szaloncukrok.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Fotó: Auchan

A figurás édességek hazai helyzetét hasonlóképpen látják a Nestlé-nél is. Mint arról az élelmiszeripari vállalat nemrég beszámolt, Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt, legyen szó akár üreges vagy táblás csokoládéról. E két változat között kizárólag a formában van különbség, a minőség mindkét termékcsoport esetében azonos.

Az áruházakban is fontos most az édesség

Idén várhatóan a karácsonykor eladott édességek forgalmának 60 százaléka lesz a szaloncukor, mennyiségben elérheti az 500 tonnát az Auchan áruházakban. Az áruházlánctól megtudtuk, a legnépszerűbb termék a Mikulás figura, az édességforgalom negyede, elsősorban a magas kakaótartalmú tejcsokoládé figurák a kelendők. A karácsonyi csomagok, pralinék és naptárak az Auchan karácsonyi édesség forgalmának 15 százalékát teszik ki. A legnépszerűbb édességek már diabetikus és laktózmentes változatban is kaphatóak.

Fotó: Auchan


A Tesco közlése szerint áruházaikban a a Mikulásédességek forgalmának közel fele december 1. és 6. között realizálódik, míg a karácsonyi termékek, a különböző desszertek és szaloncukrok esetében a teljes szezon forgalmának 40 százaléka a december 18. és 24. közötti időszakra esik. Tavaly a lánc üzleteiben összesen 845 tonna szaloncukor, 2,2 millió darab figurás édesség, 673 ezer Mikulás csomag fogyott. A Tesco idén is hasonló eladási adatokra számít.

 

NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 21. szombat
Konstantin
20. hét
Május 21.
Szeged napja
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?