Ma hajnalban két országos napilapban tették közzé a jövő évre vonatkozó kötelező biztosítási díjakat a hazai biztosítóintézetek. A Biztositas.hu internetes alkusz első jelentéséből kiderül: a biztosítók jóval nagyobb engedményeket tettek, mint azt előzetes nyilatkozataik, vagy a károk alakulása indokolttá tette volna. Az autósok várhatóan holnaptól kalkulálhatnak a portálokon.
Több biztosító is tarolni szeretne a hétfővel induló kampányban, a ma hajnalban megjelent tarifák tanulsága szerint. A kampány előtt még átlagosan 5 százalékosra várt áresés helyett úgy tűnik újabb 10-15%-os árzuhanásról beszélhetünk, de nem ritkák az ennél nagyobb kedvezmények sem. A tizenöt társaság közül nem akad olyan aki, legalább 5%-al ne csökkentette volna átlagos díjait és többen is vannak, akik 20-25 százalékos árcsökkentést alkalmaztak.
Dinamikusan nőnek az internetes kedvezmények, de jön a Baleseti Adó is!
A kedvezmények között idén egyértelműen a legnépszerűbb elem lesz, az Internetes vagy más néven E-GFB kedvezmény. Ezt a 15 biztosító közül 9 alkalmazza, mértéke pedig egyéb kedvezményekkel együtt akár az alapdíjak 50%-át is elérheti. Az ilyen kedvezményekre azok lesznek jogosultak, akik vállalják, hogy - az idén várhatóan a 15 ezer forint átlagos díjra mérséklődő - kötelező biztosításuk díját, éves díjfizetési gyakoriság mellett átutalással vagy bankkártyás fizetéssel teljesítik.
Az díjak csökkenésével szembe megy azonban a várhatóan január elsejétől fizetendő Baleseti Adó. A díjakra rakodó 30 százalékos adó mintegy 5-6 ezer forint többletteherrel jár majd a személygépjármű tulajdonosok számára.
Melyik biztosítót válasszam idén?
Mivel az autósok által most kiválasztásra kerülő - várhatóan mélypontjukat elérő - kötelező biztosítási díjaknál a jövőben már nem fognak tudni lényegesen olcsóbbat ajánlani a biztosítók, és az adó is idéntől rakódik a díjakra, az autósok hosszú időre annál a biztosítónál köthetnek ki, amelyet most választanak maguknak. Jól meg kell tehát fontolniuk a gépjármű tulajdonosoknak, melyik biztosítót választják novemberben.
Elemzés:nem csak a díjak számítanak!
Biztosítónkénti elemzés:
Az Aegon és az Allianz is kiemelt hangsúlyt fektet idén az E GFB-re. Az internetes kommunikációs és díjfizetési kedvezményt az Allianz tavaly vezette be, idéntől pedig tovább bővítve a megcélzott ügyfelek körét, mintegy 300 ezer kishaszon jármű tulajdonos részére teszi azt elérhetővé.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Astra Biztosító tavalyi piacra lépését követően, (a kárstatisztikák birtokában) további 0-15% között csökkenti díjait, minden még erre alkalmas szegmensben. Ingyenes balesetbiztosítást ad kötelezője mellé 250 ezer forintos térítéssel, budapesti fiatalok esetében azonban díjemelést hajt végre.
A Posta Biztosító 30-ról 60 százalékra emeli maximális kedvezményét, ezzel átlagosan 10%-al csökkentve díjait. Piacújdonságként a lakáshitelesek részére külön kedvezményt ajánl és 5000 forint alatti éves díjon hoz forgalomba olcsó CASCO-t.
A tavaly a kampány egyik nyertesének számító K&H, idén is komolyan versenybe száll az ügyfelekért. Egyes jó kockázatú megyékben az átlagnál is nagyobb mértékben csökkenti díjait (Heves és Békés), de vezető kíván maradni a motorkerékpárok kötelező biztosítási piacán is.
A Groupama 15 százalékos átlagos és 25 százalékos E-GFB kedvezményével az internetes kedvezmények sorát gyarapítja. Meglepetésre nyit a nagyvárosi fiatalok felé, megtartva tavaly alkalmazott ajándék assistance szolgáltatását. Olcsó díjaival a piac egyik meglepetését okozhatja.
A Wabard és az MKB idén tovább kívánnak növekedni. Az MKB 4-6, míg a Wabard 15 százalékkal csökkenti a személygépjárművek díjait. Mindkét társaság jelentős internetes kedvezményt ad az autósoknak, melyekkel akár 58-60 százalékos alapdíj csökkenés is elérhető.
Az Uniqa periodikus kötelező díjpolitikája idén jelentősen lefelé viszi a díjakat. A piac egyik legnagyobb szereplőjeként alkalmazott Internetes kommunikációs kedvezménye, akár 45 százalékkal is csökkentheti díjait, melyet 28 és 33 éves ügyfelek körében is tovább csökkent.
A Signál vezérigazgató váltást követően Budapesten és vidéken is nyit a fiatalok felé. 5,5 százalékos átlagos díjcsökkentésénél is nagyobb engedményre tehetnek szert a motorkerékpárok és a 70 KW feletti teljesítményű személygépjárművek tulajdonosai.
A KÖBE hagyományosan jó díjait az idén további 5-10%-al csökkenti, további kedvezményt adva a gyermekes szülőknek. Miközben aktívan bekapcsolódik a flottákért folyó versenybe a piacnak és az ügyfeleknek is üzen reklámszlogenjével: "Mi nem a markunkat nyújtjuk, hanem a kezünket!"
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml
- Bejött a Netflix stratégiája, brutális nyereséget könyvelhettek el
- Nem kizárt egy új üzemanyagárstop – a nap hírei
- Németországi kémügy: bekérették az orosz nagykövetet, de nem késett a válasz
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak