A boldogság kulcsa a szeretet és a kapcsolódás érzése - állítja egy kutató, aki három hatékony módszert javasol a boldogságszint növelésére.
Tízből kilenc internethasználó háztartásban van okostelefon, 71 százalékukban laptop, 61 százalékukban pedig asztali számítógép. Annak ellenére, hogy az okostelefonok a legelterjedtebbek a digitális eszközök között, netbankolásra mégsem ezeket használják a magyarok - derült ki egy friss kutatásból.
A felnőtt internetező magyarok összesen 71 százaléka bankol valamilyen digitális eszközzel, ez leginkább a férfiakra, a 30-39 éves korosztályra és a diplomásokra jellemző. A 120-250 ezer forintos jövedelemmel rendelkezőknél a digitális bankolók aránya 78 százalékos, a 250 ezer forintnál nagyobb bevételt elkönyvelőknél pedig már 90 százalékos - derült ki a K&H információbiztonsági programjához, a K&H e-dukációhoz készült, magyar internetezők körében végzett reprezentatív kutatásából.
Nem az okostelefonért nyúlunk
Míg a netező magyaroknál az okostelefon a legelterjedtebb digitális eszköz (a felnőttek 90 százalékának van), netbankolásra mégsem ezt használják a legtöbben. Az adott eszközzel rendelkezők 47 százaléka laptopról, míg közel ugyanennyien, 46 százalék, PC-ről intézi a pénzügyeit. Okostelefonról mindössze 37 százalék bankol, a legkevesebben pedig a tabletekért nyúlnak, az érintettek mindössze 10 százaléka használja erre a célra ezeket.
Kinek áruljuk el a PIN-kódunkat?
A kutatás arra is választ adott, hogy mennyire vigyáznak a bankoláshoz szükséges kódokra, adatokra a magyarok. Kiderült, hogy az érintettek 40 százaléka osztotta meg a bankkártyája PIN-kódját valakivel. Ők jellemzően a párjuknak vagy más közeli családtagjuknak árulták el a kódot, előbbiek tábora 28, utóbbiaké 10 százalékot tett ki. Majdnem ugyanennyien vannak azok, akiknek a párjuk (23 százalék) vagy családtagjuk (14 százalék) fel tudja oldani a mobilját. Az e-bankhoz szükséges bejelentkezési kódot ennél már jóval kevesebben, mindössze 23 százalék osztotta meg másokkal is. 17 százalék a párjára, 6 százalék pedig más közeli családtagra bízta ezt az információt.
Biztonság mindenek felett
- mondta Patonai István, a K&H informatikai vezetője. A szakember azt is hozzátette, hogy a bankok soha nem kérnek az ügyfelektől olyan adatokat - sem telefonon, sem e-mailben -, amelyekkel be lehet lépni az e-bankos felületre vagy banki ügyet lehet intézni. Ha gyanús kérés érkezik, azonnal a szolgáltatóhoz kell fordulni. A bankok megbízható biztonsági rendszerrel védik az informatikai rendszereiket, ezen keresztül az ügyfelek adatait, pénzét. Azonban az ügyfeleknek is figyelniük kell arra, hogy körültekintően járjanak el.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








