Egy idős férfi életéért küzdöttek a járókelők a Határ útnál, de hiába kérték a defibrillátort, a BKV munkatársa nem adta oda nekik.
Évtizedes távlatban átlagosan hetente hal meg valaki a fővárosi utakon. A Fővárosi Önkormányzat ezért 2030-ig szeretné megfelezni, 2050-ig pedig nullára csökkenteni a halálos közúti balesetek számát Budapesten. Újabb 100 traffipax, alacsonyabb belvárosi sebességhatárok és zebramegújítási program is szerepel a megújult közlekedésbiztonsági stratégiában.
Budapest útjain hetente átlagosan egy ember meghal közlekedési balesetben. A tendenciának kizárólag a koronavírus-járvány alatti lezárások szabtak – átmenetileg – gátat, amikor a fővárosban is mérséklődött a forgalom. Az idei év első hat hetében már tíz halálos áldozatot követelő baleset történt Budapesten, ezért lépni készül a fővárosi önkormányzat: az Európai Unió vonatkozó ajánlásaival összhangban 2030-ig megfelezné, 2050-ig pedig nullára csökkentené a halálos áldozattal járó közút balesetek számát - adta hírül a 24.hu
A fővárosi önkormányzat közlekedésbiztonsági stratégiája azt mutatja, hogy a gyorshajtás a balesetek egyik legfőbb okozója, és a súlyosságát is nagy mértékben meghatározza – válaszolta a lap kérdésére Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, majd hozzátette: ha egy gyalogosgázolás 30 kilométer/órás sebességgel történik, akkor tíz esetből kilencszer túléli az áldozat, ha viszont 60-70-nel, akkor fordított az arány, legfeljebb 20 százalék a túlélési esély.
A kabinetfőnök arra is kitért, hogy sok olyan része van a stratégiának, ahol az önkormányzat nem tud önmagában lépni. Ilyen például a sebességellenőrzés, illetve sebességmérés, ebben a rendőrséggel kell szorosan együttműködniük."Jó hír azonban, hogy erre a rendőrség nyitott, és a célokat tekintve egyetértenek". A közlekedésbiztonsági statégia kiemelt eleme a sebességhatárok felülvizsgálata, szükség esetén pedig azok csökkentése. Ennek keretében a városvezetés szeretné megduplázni azoknak a védett lakóterületeknek (lakó- és mellékutcák) a kiterjedését, ahol 20 és 30 kilométer/órás sebességkorlátozás van. A fenti intékedéseken túl:
- a Hungária körúton belül 50, a Nagykörúton és azon belül 40 kilométer/órában maximalizálnák a megengedett legnagyobb sebességet,
- a mellékutcákban legfeljebb 30-cal lehetne hajtani – ismertette a várostervező, megjegyezve: ehhez fontos, hogy ellenőrzés is párosuljon.
- az önkormányzat folytatni kívánja továbbá a zebrafelújítási programját is, aminek keretében az elmúlt 3 évben a Budapesten található 5240 gyalogátkelőhely mintegy fele már megújult.
Balogh Samu arra is kitért, hogy a közlekedésbiztonsági stratégia sarkalatos elemét képezi az edukáció, a szemléletformálás és a tájékoztatás is.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








