A BYD jelentősen megemelte exportárait, hogy magasabb haszonkulcsokat érjen el a külföldi piacon.
Meglepte a nyugdíjasokat az, hogy egyes buszjáratokon már nem utazhatnak ingyenesen. Egy tavalyi változás miatt ugyanis vannak olyan buszjáratok - például a megyeszékhelyek és Budapest között - amelyekre kiegészítő díjat kell fizetni.
Több nyugdíjas számára meglepetést okozhat, hogy egyes buszjáratokon kiegészítő díjat kell fizetniük. A delmagyar.hu portálnak egy idős utas arról panaszkodott, hogy eddig ingyen utazott Szentesről Budapestre, nemrég azonban a távolsági buszjárat sofőrje 235 forintos kiegészítő díjat kért tőle. Az idős férfi azt hozta fel példának, hogy mi történik akkor, ha egy nyugdíjas a pénztárcája nélkül indul útnak (például kénytelen várni egy lassabb, nem pótdíjas buszra, esetleg vonattal kell utaznia). A teljes árú menetjegy egyébként erre az útra 2830 forintba kerül, ehhez is hozzáadódik a kiegészítő díj.
A lapnak a járatot üzemeltető busztársaság is elismerte, hogy a változással az utazóközönség egy része csak mostanában szembesül, pedig a kiegészítő díjak bevezetését még tavaly jelentette be közleményben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A vasúthoz igazodnak
A minisztérium tavaly azzal indokolta a kiegészítő díj bevezetését, hogy a cél a közösségi közlekedés versenyképességének javítása érdekében a "vasúti utazást támogató és a szolgáltatások színvonalához igazodó" tarifarendszer kialakítása. Az átalakításban elsőként szeptembertől módosult a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer. A hivatalos minisztériumi kommunikáció szerint a minőségi autóbuszos felár növekedése versenyképesebbé teszi a vasúti InterCity (IC), EuroCity (EC) járatokat.
KATTINTS! "Ezek a magyarok kedvenc éttermei tavasszal - itt a lista!"
Az emelt szintű szolgáltatások pótjegy árai az utazási távolsággal arányosan alakulnak. Az autóbuszos felár a távolsági övezettel arányosan nőtt. A közúti díj ezzel összességében minden viszonylaton drágább lett, mint a pótjeggyel növelt vasúti tarifa. Ez - a minisztérium szerint - azt jelenti, hogy a magasabb autóbuszos díj bevezetésével megszűnik a vasút versenyhátránya az emelt szintű szolgáltatások területén. A kedvezőbb áraknak köszönhetően az utasok elvileg nagyobb arányban választhatják az IC és EC vonatokat.
A minisztérium úgy véli, a tarifarendszer módosítása elősegíti az utazási igények kötöttpályás közlekedés felé irányítását, a helyközi közösségi közlekedés versenyképességének javítását.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Leginkább az autópályás járatokat érinti
A szabályozás országos
érvényű, és egyes meghatározott járatokon lépett életbe az új fizetési
kötelezettség. Az utasok a részletekről a busztársaságok honlapján
tájékozódhatnak, de a menetrendi tájékoztatóban, illetve az éves
menetrendben is feltüntették a módosítást.
Korábban az M5-ös autópályán Szegedről Budapestre, illetve Szegedről Hévízre tartó buszokra, március 15-étől azonban már a Budapest-Kecskemét-Csongrád-Makó, illetve a Budapest-Kecskemét-Szeged-Makó/Hódmezővásárhely járatokon sem lehet teljesen ingyen utazni - mondta el példaként a delmagyar.hu-nak a Tisza Volán Zrt. munkatársa.
A kiegészítő jegy ára övezetenként változik, 100 kilométerig - akkor is, ha csak egy megállót utazunk - 150 forint, a Tisza Volán Zrt. által közlekedtetett járatokon a legmagasabb díjtétel pedig 380 forint. Nem kell azonban kiegészítő jegyet venniük a bérletes utasoknak, a hadirokkantaknak és orvosilag indokolt kísérőjüknek, a hadiözvegyeknek, valamint a 3 évesnél kisebb gyermekeknek.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Fellépnek az egész uniót súlyosan érintő népbetegség ellen
- Hétvégi műsorok az InfoRádióban – Arénák
- Választás 2024 – a jelek szerint nem mindenkinek sietős
- Ukrajnában gond van az Abrams harckocsikkal
- Feltámad a "döglött ló" – újraindul az atomvita Németországban
- Hétszeres életfogytiglant kapott az isztambuli robbantásos merénylet elkövetője