Húsvétot követően a május 1-jét magában foglaló hosszú hétvégére is erősítéssel készül a MÁV-csoport.
Meglepte a nyugdíjasokat az, hogy egyes buszjáratokon már nem utazhatnak ingyenesen. Egy tavalyi változás miatt ugyanis vannak olyan buszjáratok - például a megyeszékhelyek és Budapest között - amelyekre kiegészítő díjat kell fizetni.
Több nyugdíjas számára meglepetést okozhat, hogy egyes buszjáratokon kiegészítő díjat kell fizetniük. A delmagyar.hu portálnak egy idős utas arról panaszkodott, hogy eddig ingyen utazott Szentesről Budapestre, nemrég azonban a távolsági buszjárat sofőrje 235 forintos kiegészítő díjat kért tőle. Az idős férfi azt hozta fel példának, hogy mi történik akkor, ha egy nyugdíjas a pénztárcája nélkül indul útnak (például kénytelen várni egy lassabb, nem pótdíjas buszra, esetleg vonattal kell utaznia). A teljes árú menetjegy egyébként erre az útra 2830 forintba kerül, ehhez is hozzáadódik a kiegészítő díj.
A lapnak a járatot üzemeltető busztársaság is elismerte, hogy a változással az utazóközönség egy része csak mostanában szembesül, pedig a kiegészítő díjak bevezetését még tavaly jelentette be közleményben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A vasúthoz igazodnak
A minisztérium tavaly azzal indokolta a kiegészítő díj bevezetését, hogy a cél a közösségi közlekedés versenyképességének javítása érdekében a "vasúti utazást támogató és a szolgáltatások színvonalához igazodó" tarifarendszer kialakítása. Az átalakításban elsőként szeptembertől módosult a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer. A hivatalos minisztériumi kommunikáció szerint a minőségi autóbuszos felár növekedése versenyképesebbé teszi a vasúti InterCity (IC), EuroCity (EC) járatokat.
KATTINTS! "Ezek a magyarok kedvenc éttermei tavasszal - itt a lista!"
Az emelt szintű szolgáltatások pótjegy árai az utazási távolsággal arányosan alakulnak. Az autóbuszos felár a távolsági övezettel arányosan nőtt. A közúti díj ezzel összességében minden viszonylaton drágább lett, mint a pótjeggyel növelt vasúti tarifa. Ez - a minisztérium szerint - azt jelenti, hogy a magasabb autóbuszos díj bevezetésével megszűnik a vasút versenyhátránya az emelt szintű szolgáltatások területén. A kedvezőbb áraknak köszönhetően az utasok elvileg nagyobb arányban választhatják az IC és EC vonatokat.

A minisztérium úgy véli, a tarifarendszer módosítása elősegíti az utazási igények kötöttpályás közlekedés felé irányítását, a helyközi közösségi közlekedés versenyképességének javítását.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Leginkább az autópályás járatokat érinti
A szabályozás országos
érvényű, és egyes meghatározott járatokon lépett életbe az új fizetési
kötelezettség. Az utasok a részletekről a busztársaságok honlapján
tájékozódhatnak, de a menetrendi tájékoztatóban, illetve az éves
menetrendben is feltüntették a módosítást.
Korábban az M5-ös autópályán Szegedről Budapestre, illetve Szegedről Hévízre tartó buszokra, március 15-étől azonban már a Budapest-Kecskemét-Csongrád-Makó, illetve a Budapest-Kecskemét-Szeged-Makó/Hódmezővásárhely járatokon sem lehet teljesen ingyen utazni - mondta el példaként a delmagyar.hu-nak a Tisza Volán Zrt. munkatársa.
A kiegészítő jegy ára övezetenként változik, 100 kilométerig - akkor is, ha csak egy megállót utazunk - 150 forint, a Tisza Volán Zrt. által közlekedtetett járatokon a legmagasabb díjtétel pedig 380 forint. Nem kell azonban kiegészítő jegyet venniük a bérletes utasoknak, a hadirokkantaknak és orvosilag indokolt kísérőjüknek, a hadiözvegyeknek, valamint a 3 évesnél kisebb gyermekeknek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


