Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
27 gyógyszer forgalmazását függesztették fel múlt pénteken. A Pénzcentrum utánajárt, pontosan mit is jelent ez, kell-e félni azoknak, akik vettek be belőle.
Az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) június 29-i hatállyal több vérnyomáscsökkentő gyógyszer forgalmazását felfüggesztette - számoltunk be róla múlt pénteken. A közlemény szerint valsartan tartalmú készítményekről van szó, melyek nem csak egy, hanem több gyártó termékei.
"Azért érint ennyi valsartan-készítményt ez az eset, mert alapanyaggyártóból kevesebb van, és minden érintett gyártó ugyanattól szerezte be" - tudtuk meg Dr. Ükös Anitától. a Prevenció Patika gyógyszerésze hozzátette: "A gyógyszerek minősége garantált, pont az ilyen hírek kapcsán láthatjuk, hogy minden lehetséges eltérés esetén intézkedés történik, még ha csak a belső betegtájékoztató cserélődik le, akkor is."
De mit is jelent pontosan ez a felfüggesztés, vajon kell-e félni azoknak, akik már vettek be ezekből a gyógyszerekből? Ha bizonyos készítmények kapcsán felmerül a gyanú, hogy gond lehet, akkor az OGYÉI vagy kivonja őket a forgalomból, vagy felfüggeszti a forgalmazásukat:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- Nagyon nagy gond esetén a gyógyszer kivonásra kerül, és a felhasználóktól vissza kell gyűjteni a már kiadott készletet. Ez olyan esetekben következik be, amikor a felhasználót akár egészségkárosodás is érheti. (Ilyen volt pár éve az egyik oltóanyag vasszennyeződés miatti visszagyűjtése)
- Nagy gond esetén a gyógyszer kivonásra kerül, de a fogyasztók felhasználhatják még a készítményeket. Itt a gond miatti egészségkárosodás esélye nagyon kicsi.
- Kisebb probléma esetén a gyógyszer forgalmazása felfüggesztésre kerül. Itt az alkalmazástól egészségkárosító hatás nem várható. Ilyen volt a kalcium-pótló pezsgőtabletta eltűnése a polcokról, illetve a mostani valsartan esete is.
Ezek az intézkedések persze később módosulhatnak a vizsgálat kimenetelétől függően, tehát a felfüggesztési eljárás végén vagy kivonásra, vagy visszaengedésre kerül a gyógyszer. Vagyis akinek ilyen gyógyszere van otthon,
ha pedig valaki mégis szokatlant tüneteket tapasztal, akkor azt továbbra is jelezni kell a hatóságnak ugyanúgy, mint minden egyéb gyógyszernél.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








