18 °C Budapest
zord, prime, üdítő, influencer, hype, vásárlás, akció, lidl

Ennyi volt a nagy Prime-hype, borul Balogh Levente üditő-biznisze: mi lesz így a Zord sorsa?

2025. január 20. 17:28

Még a PRIME is olcsóbb lett a Zordnál: vajon mi történt az influenszer üdítők piacán? A hétvégén egy Lidl áruház polcain már mindössze 799 forintért kínálták Logan Paul és KSI híres italát, miközben a Zord, Balázs Kicks és Balogh Levente közös márkája, még mindig 899 forintba került. Pedig nem is olyan régen, 2023-ban, a PRIME-ért kisebb boltokban akár 6000-8000 forintot is elkértek. Mi áll a látványos árcsökkenés mögött? Vajon a hype végéhez közeledve ki tud hosszú távon helytállni ezen a zsúfolt piacon? Cikkünkben utánajártunk a magyar influenszer italpiac legizgalmasabb kérdéseinek.

Egy Lidl áruház polcain a hétvégén meglepő árkülönbségre lettünk figyelmesek: a PRIME italt már mindössze 799 forintért kínálták, míg Balázs Kicks és Balogh Levente közös márkája, a Zord 899 forintért volt elérhető. Ez a látványos fordulat nemcsak a PRIME hazai árainak drámai csökkenésére hívja fel a figyelmet, hanem a piacon tapasztalható éles versenyre is, amelyben az influenszer termékeknek sokszor a hype lecsengésével kell megküzdeniük.

Még 2024 februárjában, amikor a PRIME nagyobb disztribúciós hálózattal érkezett Magyarországra, a boltokban 1500 forint körüli áron kínálták. Ehhez képest már akkor is elképesztő történetek keringtek arról, hogy néhány kisebb boltban, még a 2023-as év közepén 6000-8000 forintért is árulták a palackokat. Az árak fokozatos csökkenése azonban azt mutatja, hogy a kezdeti hype után az árverseny egyre kiélezettebbé válik, különösen, amikor új szereplők is megjelennek a piacon.

Forrás: PénzcentrumForrás: Pénzcentrum

Mi történt a PRIME-mal?

A PRIME sikertörténete egy tanmese arról, hogy a marketing és a szűkített elérhetőség miként tud globális hisztériát generálni. Logan Paul és KSI italát a kezdeti időszakban világszerte hiánycikké tették, így egy-egy palack megszerzése státuszszimbólummá vált. Az itthon tapasztalt kezdeti magas árak és a mostani kedvezőbb árazás közötti kontraszt jól mutatja, hogy a termékek piaci értéke milyen mértékben függ a kereslet-kínálat dinamikájától és a hype fenntartásától.

A PRIME életútja tanulságos: egy rendkívül jól időzített marketingstratégia, amely szándékosan visszafogott disztribúcióval kezdődött. Az amerikai hipermarketekbe eleinte csak minimális mennyiség került, amitől a termék hiánycikké vált, és óriási keresletet generált. Az üzletek előtt sorok kígyóztak, egyes vásárlók pedig azonnal továbbadták a palackokat eBay-en, akár 50 ezer forintos áron is.

Amikor a kezdeti hype lecsengett, a PRIME fokozatosan mindenhol elérhetővé vált. Azonban, mint ahogy a brit piac példája is mutatja, a gyors népszerűség nem garantál örök sikert: a termékek egy részét végül leárazták 29 pennyre (kb. 132 forint), miután a kereslet visszaesett.

InfluenSZERű italok – hódítás vagy bukás a vége?

Az utóbbi időszakban egyre több magyar híresség is próbált betörni az italpiacra, influenszerként építve saját márkákat és termékeket. Azahriah Tisza cipős kollaborációja, Whispertoon Sparkly energiaitala, Zsozéatya NBER üdítője, Barni Quick-e, és legutóbb Balázs Kicks Balogh Levente Zordjával mind a nemzetközi PRIME példáját próbálták megidézni itthon. De vajon hosszú távon működhet-e ez a modell, vagy csak rövid ideig tartó, látványos fellángolásról van szó?

Wolf Gábor marketingcommando TikTok csatornáján még tavaly nyáron véleményezte ezt az egész trendet. Szerinte az influenszerek saját termékeinek sikerének titka nem a termékek minőségében vagy újdonságában rejlik, hanem abban, hogy a követőik egyszerűen kedvelik őket. 

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ez a trend pedig Magyarországon is érzékelhető, ahol a PRIME példáját követve egyre több híresség indította el saját márkáját. Azonban ezeknek a termékeknek, legyen az energiaital vagy sportital, gyakran hiányzik az igazi termékelőnyük, ami miatt hosszú távon képesek lennének megállni a piacon.

A piacvezetők árnyékában

A globális energiaital-piac továbbra is olyan óriások dominálják, mint a Red Bull és a Monster. A PRIME, bár hatalmas zajt keltett, soha nem tudott felzárkózni az élmezőnyhöz. Az influenszer italok gyors felfutása mellett nemzetközi példák is mutatják, hogy a tartós sikerhez valós piaci érték és disztribúciós erő kell. Erre jó példa Ryan Reynolds Aviation Ginje, amelyet a világ egyik legnagyobb alkohol disztribútora, a Diageo vásárolt fel, állítólag több mint 600 millió dollárért. Reynolds jó üzleti érzékkel, akkor szált ki a márkából, amikor az a csúcson járt, nem kicsit köszönve a Deadpool hatalmas sikerének.

Mi lesz az influenszer italok sorsa?

Wolf Gábor jóslata szerint az influenszer alapú italok jövője nem túl rózsás. A kezdeti hype gyorsan kifulladhat, ha nincs valódi termékelőny. Az italpiac rendkívül versengő, és egy-egy sikeres márkához komoly háttér, logisztika és marketingstratégia szükséges. Bár egyes influenszereknek sikerülhet hosszabb távon is fennmaradniuk, a legtöbb ilyen termék valószínűleg eltűnik a piacról, ahogy a rajongók lelkesedése alábbhagy.

(Címlapkép: Pénzcentrum)

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 31. szombat
Angéla, Petronella
22. hét
Május 31.
A Testvérek Napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?