Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Ahogy azt mi is megírtuk az Egyesült Államokban jelenleg per folyik a világhírű svájci csokoládégyártó, a Lindt ellen, miután egyes termékeiben magas ólom- és kadmiumszintet mutattak ki. A hazai fogyasztók aggodalmainak eloszlatása érdekében megkereste a 24.hu a Lindt magyarországi leányvállalatát, valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih) is.
Mind a vállalat, mind a szakhatóság egyöntetűen állítja, hogy nincs élelmiszer-biztonsági kockázat. Fontos megjegyezni, hogy az Európai Unióban jelenleg csak a kadmiumra vonatkozóan létezik határérték a csokoládétermékekben, az ólomra nincs ilyen előírás. A Lindt ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az Egyesült Államokban végzett vizsgálatok során egyetlen termékükben sem találtak határértéket elérő vagy azt meghaladó ólom-, illetve kadmiumszintet.
A per előzményeként tavaly New York államban csoportos keresetet nyújtottak be a Lindt ellen. Az eljárás alapját egy fogyasztóvédelmi szövetség által végzett laborvizsgálat képezte, amely több csokoládétermékben, köztük a Lindt termékeiben is nehézfémek jelenlétét mutatta ki.
A Consumer Reports nevű szervezet 2022-ben hozta nyilvánosságra vizsgálatának eredményeit. A kutatás során 28 étcsokoládé-táblát elemeztek, amelyek között két Lindt termék is szerepelt. A vizsgálat számos termékben mutatott ki ólmot és kadmiumot. Az egyik Lindt tábla azon nyolc termék között volt, amelyekben magas kadmiumszintet találtak, míg egy másik termékük a tíz, magas ólomszintet tartalmazó csokoládé között szerepelt. A szervezet megjegyezte, hogy bár ezek a szintek magasnak számítanak, egyik Lindt termék sem mutatta a legmagasabb értékeket a vizsgált minták között.
Az ügy további fejleményeit figyelemmel kísérjük, és tájékoztatjuk olvasóinkat a per kimenetelével kapcsolatos információkról, valamint az esetleges hazai vonatkozásokról.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








