Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
A Szupermenta program legfrissebb terméktesztjén állati eredetű, tejsavófehérje-alapú fehérjeporokat vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Sport-táplálkozástudományi Központ együttműködésével - olvasható a hivatal közleményében. A tesztelt 21 csokoládéízű fehérjepor közül 20 termék nem felelt meg maradéktalanul a jelölési előírásoknak. Továbbá probléma akadt még többek között a fehérje-, aminosav- és édesítőszer-tartalommal, valamint a weboldalakon szereplő jelölésekkel is.
A Szupermenta egy korábbi, növényi fehérjeporokat vizsgáló tesztjének folytatásaként ezúttal az állati eredetű fehérjeporok tesztelésére került sor. Összesen 21 tejsavófehérje-alapú, csokoládéízű termék került nagyító alá. A termékekben felhasznált különböző fehérje-összetevők megoszlása szerint 11 izolátum, 5 hidrolizátum, valamint 5 keverék (izolátum és hidrolizátum) szerepelt a tesztben. Származásukat tekintve kilenc magyar és tizenkettő külföldi előállítású volt, tömegük pedig 600 és 2300 gramm között mozgott.
A Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem Sport-táplálkozástudományi Központ Analitikai Laboratóriumában ellenőrizték, hogy a fehérjeporok tartalmaznak-e doppingszert. Megnyugtató eredmények születtek: a szúrópróbaszerűen kiválasztott termékeket ebből a szempontból rendben találták a szakemberek.
A Nébih laboratóriumaiban végzett élelmiszerbiztonsági és -minőségi vizsgálatok részeként – többek között – a termékek fehérje-, cukor-, édesítőszer-, aminosav-, nehézfém-, valamint vitamin- és ásványianyag-tartalmát is megvizsgálták. A porok fehérjetartalma 67,9% és 86,7% közötti volt. A mérési eredmények négy esetben nem feleltek meg a csomagoláson feltüntetett értéknek, ugyanis a termékek valós fehérjetartalma az alsó tűréshatár alatt volt. A laboratóriumi vizsgálatokból kiderült, hogy öt termékben a mért aminosav mennyisége eltért a csomagoláson feltüntetett értéktől. Egy fehérjepor szukralóz édesítőszer tartalma pedig meghaladta a rendeletben meghatározott határértéket.
További két édesítőszerrel készült termék sem felelt meg a vonatkozó jogszabályi előírásoknak, mert a csökkentett energiatartalmuk nem igazolt. A dúsított élelmiszerekre vonatkozó jogszabálynak két termék nem felelt meg, ugyanis egy fehérjepornál a hozzáadott vitaminok, egy másik esetben pedig a magnézium napi táplálkozási referenciaértéke nem érte el az elkészített italban az előírásoknak megfelelő minimum 7,5 százalékot.
A tesztelt fehérjekészítmények közül mindössze egy felelt meg maradéktalanul a jelölési előírásoknak. Gond adódott – többek között – a megnevezéssel, a tápértékjelöléssel és az összetevők feltüntetésével is. A hatósági vizsgálat során hét esetben weboldalon keresztül történt a mintavétel, ebből öt esetben nem tartották be a jelölési előírásokat maradéktalanul a honlapokon a webáruházat üzemeltető vállalkozások. Továbbá három termék csomagolásán egyáltalán nem tüntettek fel magyar nyelvű jelölést.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A feltárt hibák miatt az érintett élelmiszer-vállalkozókkal szemben hatósági eljárás indult. A hatósági felügyelők élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabnak ki, melyek együttes értéke előreláthatólag mintegy 2,4 millió forint lesz. A fehérjeporok kedveltségi vizsgálatán szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. Az értékelésük alapján ugyan kialakult egy rangsor, azonban a hatósági ellenőrzés eredményeit figyelembe véve, egyik termék sem érdemelte ki a Szupermenta-emblémát.
További információk, érdekességek és a részletes vizsgálati eredmények elérhetőek a Nébih Szupermenta termékteszt oldalán.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








