A kiadások növekedésének üteme enyhült, de a magyarok túlnyomó többsége még mindig drágulást tapasztal a mindennapi megélhetés terén.

A svájci Migros vállalat által piacra dobott CoffeeB gép egy olyan kávézási technológia, amikor a kávét egy íztelen és színtelen, hínáralapú rétegbe töltik, és a gép ezen keresztül készíti el az italt. Az ígéretes technológia megoldást kínál a kapszulás kávéfogyasztás okozta jelentős hulladékproblémára, zéró hulladékot termelve és teljes mértékben komposztálható anyagokat felhasználva - jelentette a Techcrunch.
A svájci Migros kávémárka újítása, a CoffeeB gép, ami úgynevezett kávégolyók használatát teszi lehetővé a hagyományos kapszulák helyett. Ez a rendszer az első a maga nemében, amely teljes mértékben elhagyja a kapszulák használatát és így nulla hulladékot termel. A cég szerint ez a megoldás forradalmasíthatja az iparágat, amely évente 100 000 tonna hulladékot generál. A CoffeeB gép Dr. Caroline Siefarth kutató munkájának eredményeként jött létre, öt évnyi kutatás után.
A CoffeeB rendszerének kulcsa egy íztelen és színtelen, hínáralapú rétegbe tömörített kávégolyók használata, amelyek komposztálhatóak. Jelenleg a Migros az egyetlen gyártója ezeknek a speciális kávégolyóknak, és azt működtető gépeknek. A termék Svájcban került piacra, gép jelenleg 28 500 forintnak megfelelő svájci frankba kerül, míg a 9 bogyós "kapszula" csomag 1 700 - 1 800 forintba kerül.
A lap azt is írja, hogy a CoffeeB gépek bevezetése arra hívja fel a figyelmet, hogy az innovatív tervezés révén csökkenthető a környezeti terhelés és elősegíthető a klímaváltozás elleni küzdelem. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy ha ezek a gépek nem válnak népszerűvé, vajon mi lesz velük hosszú távon.

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


