Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
Novemberben kezdetét veszi a karácsonyi vásárlási szezon, ami idén is a Black Friday-el indul. Az online vásárlások viszont nem csak a kedvezményeket vonzzák, hanem az internetes csalásokat is, amire jobb, időben felkészülni. A kiberbiztonsági szakemberek figyelmeztetnek: jobb félni, mint megijedni.
Ami csábító Black Friday ajánlatnak tűnik az nem mindig az, főleg nem az online térben, ahol még egy webáruházat is lehet klónozni, ezért megéri néhány biztonsági előírást betartani. Ilyen például, hogy előzetes vizsgálat nélkül ne kattintsunk az e-mail-ben megküldött hivatkozásra, mindig ellenőrizzük a feladót, illetve a webáruházat, amelynek szolgáltatásait igénybe szeretnénk venni.
„Ne feledjük: ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem igaz. Éppen ezért sokkal biztonságosabb olyan oldalról vásárolni, amit más ismerünk. Ha mégis idegen oldalra tévedünk, akkor előbb ellenőrizzük a weboldalak címét (URL-jét), és az is hasznos segítség, ha van a gépünkön (telefonunkon és tabletünkön is) fizetett vírusírtó program” – mondta Tóth Roland, a Furbify marketing szakértője, akinek a tapasztalatai szerint még mindig sok a tapasztalatlan internetező és nem csak az idősebb generáció között.
Főleg a felnőtt tartalommal rendelkező oldalak, illetve a közösségi oldalak reklámjai, hamis hírei vagy az e-mailben érkező spam levelek okoznak gondot. Tapasztalataink szerint, akik csak internetezésre, videók nézésére vásárolnak gépet, azok nem szívesen költenek fizetett vírusirtóra, pedig nagy szükség lenne rá. A gépek vásárlásánál érdemes felkínálni a különböző vírusirtó programokat. Általában, akik online rendelnek/fizetnek vagy könyvelői programjuk van a gépen, azok meg szokták vásárolni ezeket a rendszereket, hiszen fő a biztonság
– tette hozzá a marketing szakember.
Megelőzhető, hogy nyomtalanul tűnjön el a pénzünk
Csak az elmúlt évben, a fiktív fekete pénteki akciókkal, több száz millió forintot loptak el a vásárlóktól a hackerek. Viszont az átvert embereknek csak a töredéke fordul a rendőrséghez, inkább be sem vallják, hogy az online támadások áldozatai lettek. Az ideális az lenne, ha mindenki tisztában lenne azzal, hogy mire kattint és hol vásárol.
Nyilván nem lehet mindent kiszűrni, de a legtöbb esetben segítene, ha tudnák az emberek, hogy mit csinálnak. Használjanak vírusírtót, PC-re, notebookra és telefonra egyaránt. Ne iratkozzanak fel hírlevélre, illetve, ha ezt megtették, tudják meg azt is, hogy hol lehet leiratkozni. Ne dőljenek be a nyereményjátékoknak, és ne adják ki a személyes adataikat, bankszámlaszámukat, pin kódjukat senkinek! A gyerekek kiberbiztonságát nem lehet elégszer hangsúlyozni: az Esetnek van szülői felügyeletes csomagja is, amit célszerű már vásárláskor kérni, és beállítani
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
– adta meg a hasznos tanácsot Tóth Roland, aki szerint itthon az adatvédelem még nagyon gyerekcipőben jár.
Adattárolón nem érdemes spórolni
Egyrészt azért, mert túlságosan megbíznak az emberek a gépekben, pedig ugye gyakorlatilag bármikor elromolhat a HDD vagy SSD és elveszik minden. Főként azok vásárolnak külső adathordozót, akik már egyszer ráfáztak. Többször előfordult az is, hogy külső adattárolóról már nem tudtunk megmenteni az adatokat, szóval még a külső HDD se ad 100 százalékos biztonságot. Az adattárolón nem érdemes spórolni
– mondta a szakember, aki elmondta, hogy érdemes adattároló oldalakat használni, esetleg elő is fizetni rájuk. Azonban nem kell mindent lementeni: a rossz képeket érdemes törölni, mert csak foglalják a helyet, ahogyan a 8-10 éves emailek is.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








