Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Annak ellenére, hogy a nyúlhús megfelel a korszerű, egészséges táplálkozás elvárásainak – hiszen magas a fehérjetartalma és alacsony a zsír-, koleszterin- és nátriumtartalma – hazánkban az egy főre jutó nyúlhús-fogyasztás mindösszesen évi 0,2 kg, ami a levágott nyulak mintegy 12-13%-át teszi ki. A Magyarországon előállított nyúlhús jelentős részét exportáljuk, elsősorban az Európai Unióba, míg az unión kívülre irányuló export mennyisége a hazai fogyasztással közel azonos mértékű.
A magyarországi nyúltenyésztés legnagyobb felvevőpiaca Németország, Svájc és Olaszország, bár az elmúlt két évben a járványhelyzet hatására visszaesett a kereslet. A magyar nyúl 95 százaléka exportra kerül jelenleg, viszont a hazai fogyasztás emelkedése nagyban segíthetné az ágazatot - írja a HelloVidék. A nyúlhús méltatlan mellőzéséhez talán az is hozzájárul, hogy az elmúlt években igazi luxuscikké vált a 100 éve még gyakran fogyasztott, olcsó húsféle.
A hazai szupermarketek kínálata azért tükrözi a hazai nyúlfogyasztás állapotát: bár találunk a jelentősebb élelmiszerláncoknál belőle, a választék nem igazán széles. Az is világosan látszik, hogy jóval drágább a nyúlhús ára a legnépszerűbb sertésénél, ami az alacsony hazai fogyasztási kedvet persze még nem feltétlenül indokolja, de talán rávilágít, hogy miért nem kerül havonta csak kevesek asztalára.
- A Tesco online kínálatában friss, darabolt nyúlhúst 2715 Ft/kg áron;
- a Spar kínálatában már kicsit olcsóbban találjuk meg a nyúlhúst, a darabolt, csomagolt verzió 2248 Ft/kg;
- a Matusz-Vad kínálatában többféle nyúlhúst is találunk: nyúlgerinc filét 4939 Ft/kg áron, nyúlcombot 3999 Ft/kg áron vásárolhatunk.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj