4 °C Budapest

Ezért tuti többet kell fizetned, ha gyereked van: ráadásul hatványozottan

2017. október 24. 16:00

Az elmúlt hat hónapban átlagosan 2,3 cipőt vásároltak a magyarok, amely szám nagyban módosul azonban a háztartásban nevelt gyermekek számától függően. A hölgyek szívesen betérnek a kínai üzletekbe is, a fiatalok pedig élnek az online cipővásárlási lehetőséggel.

Mondhatni, minden második férfi 42-es vagy 43-as cipőt vásárol magának, hiszen összesen 55 százalékuk jelölte e két méretet válaszaiban. Extra nagy, azaz 45-ösnél nagyobb méretet százból heten hordanak, 40-esnél kisebb cipőt pedig százból csak egy magyar férfi visel a 15-69 éves korosztályban - derül ki a Gfk cipővásárlást felmérő országos reprezentatív kutatásából.

A nők esetében a leggyakoribb a 38-as méret (amint azt az üzletekben található cipőméret-választék is jól mutatja) hiszen tízből három hölgy (31százalék) ekkora cipőt hord. XXS-es, azaz 36-osnál kisebb méretet hord a felnőtt nők 2 százaléka, a 40-esnél nagyobb mérettel pedig a hölgyek 5 százalékának kell megküzdenie.

Sokan emlegetik manapság, hogy a fiataloknak magasságukkal együtt mintha a szüleikénél nagyobb lenne a lábmérete is. Ez így is lehet, a kereskedőknek azonban nem árt azt is figyelembe venniük,

hogy az idősebbek koruk előrehaladtával hajlamosak kényelmi szempontból a korábbiaknál nagyobb méretű cipőt vásárolni, így az átlagos cipőméret jelenleg férfiak és nők esetében korosztálytól függetlenül 42,9-es, illetve 38,1-es.

A felnőtt (15-69 éves) magyar lakosság az elmúlt félévben átlagosan 2,3 pár cipőt vásárolt. Azokban a háztartásokban, ahol nem nevelnek gyermeket, a nők átlagosan 2,5 pár cipőt vettek, a férfiak pedig 1,7-et.

A gyermekek számának növekedésével természetesen emelkedik a vásárolt lábbelik száma is.

A gyereket nevelők 2,7; 3,6; 4,4 pár cipőt vásároltak attól függően, hogy egy, két vagy legalább három gyermekkel élnek-e egy fedél alatt.

A legnépszerűbb beszerzési helyek a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők körében tagadhatatlan a távolkeleti üzletek népszerűsége is. A legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve ugyanis majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt. A fiatalabbak ilyen tekintetben "bevállalósabbak", hiszen húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás a fizikai próbát lehetővé nem tevő online üzletben történt legutóbb.

Az online kereskedelem a cipőbeszerzés terén is egyre erősödik, egyre nagyobb szeletet hasít ki a forgalomból annak ellenére, hogy a hazai lakosság számára különösen fontos a kívánt árucikk fizikai megtapasztalása, ami - lássuk be - egy cipő esetében nagy jelentőséggel bírhat

- állítja Ertl András, a GfK Senior Product Consultant munkatársa.

NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 1. csütörtök
Elza
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. november 30. 20:58