Ezért tuti többet kell fizetned, ha gyereked van: ráadásul hatványozottan

Ezért tuti többet kell fizetned, ha gyereked van: ráadásul hatványozottan

2017. október 24. 16:00

Az elmúlt hat hónapban átlagosan 2,3 cipőt vásároltak a magyarok, amely szám nagyban módosul azonban a háztartásban nevelt gyermekek számától függően. A hölgyek szívesen betérnek a kínai üzletekbe is, a fiatalok pedig élnek az online cipővásárlási lehetőséggel.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Mondhatni, minden második férfi 42-es vagy 43-as cipőt vásárol magának, hiszen összesen 55 százalékuk jelölte e két méretet válaszaiban. Extra nagy, azaz 45-ösnél nagyobb méretet százból heten hordanak, 40-esnél kisebb cipőt pedig százból csak egy magyar férfi visel a 15-69 éves korosztályban - derül ki a Gfk cipővásárlást felmérő országos reprezentatív kutatásából.

A nők esetében a leggyakoribb a 38-as méret (amint azt az üzletekben található cipőméret-választék is jól mutatja) hiszen tízből három hölgy (31százalék) ekkora cipőt hord. XXS-es, azaz 36-osnál kisebb méretet hord a felnőtt nők 2 százaléka, a 40-esnél nagyobb mérettel pedig a hölgyek 5 százalékának kell megküzdenie.

Sokan emlegetik manapság, hogy a fiataloknak magasságukkal együtt mintha a szüleikénél nagyobb lenne a lábmérete is. Ez így is lehet, a kereskedőknek azonban nem árt azt is figyelembe venniük,

hogy az idősebbek koruk előrehaladtával hajlamosak kényelmi szempontból a korábbiaknál nagyobb méretű cipőt vásárolni, így az átlagos cipőméret jelenleg férfiak és nők esetében korosztálytól függetlenül 42,9-es, illetve 38,1-es.

A felnőtt (15-69 éves) magyar lakosság az elmúlt félévben átlagosan 2,3 pár cipőt vásárolt. Azokban a háztartásokban, ahol nem nevelnek gyermeket, a nők átlagosan 2,5 pár cipőt vettek, a férfiak pedig 1,7-et.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A gyermekek számának növekedésével természetesen emelkedik a vásárolt lábbelik száma is.

A gyereket nevelők 2,7; 3,6; 4,4 pár cipőt vásároltak attól függően, hogy egy, két vagy legalább három gyermekkel élnek-e egy fedél alatt.

A legnépszerűbb beszerzési helyek a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők körében tagadhatatlan a távolkeleti üzletek népszerűsége is. A legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve ugyanis majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt. A fiatalabbak ilyen tekintetben "bevállalósabbak", hiszen húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás a fizikai próbát lehetővé nem tevő online üzletben történt legutóbb.

Az online kereskedelem a cipőbeszerzés terén is egyre erősödik, egyre nagyobb szeletet hasít ki a forgalomból annak ellenére, hogy a hazai lakosság számára különösen fontos a kívánt árucikk fizikai megtapasztalása, ami - lássuk be - egy cipő esetében nagy jelentőséggel bírhat

- állítja Ertl András, a GfK Senior Product Consultant munkatársa.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. október 18. hétfő
Lukács
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 17. 16:07