A kecskeméti Mercedes-gyár 2026 első negyedévében egy műszakos termelésre áll át. A lépés nem érinti a törzsállományt, de nem tudni, mi lesz a kölcsönzött munkavállalók...
Leállt, és nem tervezi az újraindulást a Nitrogénművek műtrágyagyára. Bige László, a vállalat tulajdonosa szerint az őket sújtó, új adók ellehetetlenítik a gyártást, a költségek annyira megnövekednek ezekkel, amit már nem lehet az árakban érvényesíteni. A vállalkozó szeptemberben levelet írt az ügyben Lantos Csaba energiaügyi -, és Nagy István agrárminiszternek, ebben arról beszélt, szeptember végén leállítják az üzemet - ez végül november 6-án történt meg.
A korábbi hírekkel ellentétben a Nitrogénművek nem egy hónapra, hanem határozatlan időre állt le, az üzleti környezet drasztikus romlása miatt a vállalat nem tervezi az újraindulást, 93 év után befejezi a gyártói tevékenységét - közölte az Agrárszektor kérdésére Bige László, a vállalat tulajdonosa, aki a 2023-as összesítés szerint a 8. leggazdagabb magyar. Mint kifejtette, a széndioxid-kvóta ingyenes kiosztása, illetve a műtrágya eladása után is kivetett adó ellehetetleníti a gyártást - a költségek annyira megnövekednek ezekkel, amit már nem lehet az árakban érvényesíteni.
November 6-án leállt a Nitrogénművek ammóniaüzeme, de akkoriban arról szólt a hivatalos jelentés, hogy csak egy hónapig szünetel a gyártás. A cég Magyarország egyik legnagyobb földgázfogyasztója, így CO2-kibocsátója is. Ezért fájhatott nekik az a júliusi kormányrendelet, amely a térítésmentesen kiosztott szén-dioxid kvótákra a bevezetett egy nagyon magas, 40%-os különadót, emellett 10%-os tranzakciós díjat is bevezettek a kvótaértékesítésekre. Októberben a különadó mértékét 36%-ra csökkentették, de közben a tranzakciós illeték 15%-ra ugrott - idézi fel az Agrárszektor.
A Nitrogénművek tulajdonosa a szóban forgó rendelet nyomán levelet is írt Lantos Csaba energiaügyi -, és Nagy István agrárminiszternek, ebben kifejtette, a költségnövekedésük meghaladja a 20 ezer forintot a műtrágya tonnájára vetítve. Bige László leszögezte: ez kigazdálkodhatatlan, hiszen így a műtrágya eladhatatlanná válna. A szeptember 7-én levelében már kilátásba helyezte, hogy a Nitrogénművek szeptember 30-ával leállítja a gyártást - de végül ez november 6-án történt meg.
Címlapkép: Bodnár Boglárka, MTI/MTVA
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








