A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
A koronavírus-járvány rendesen megrengette a kis- és középvállalkozásokat: voltak, akiket a csőd szélére sodort, voltak olyan vállalkozások, melyek megszűntek és bizony akadt olyan cég is, mely sokat profitált a kialakult helyzetből. Jól tükrözik ezt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) számai is, melyek alapján az látszik, hogy ugyan sok vállalkozás bedobta a törülközőt a járvány alatt, de voltak olyan bátor vállalkozók is, akik most kezdtek valamilyen üzletbe. Hogyan vészelték át a járvány legnehezebb időszakát a kkv szektor egyes ágazatai? Mire számítanak az elemzők, hogy zárul az év? Ennek járt most utána a HelloVidék.
A cikkben többek között azt írják, hogy a Takarékbank elemzői szerint a kilábalás, a GDP helyreállása korántsem egyenletes, egyes ágazatok már bőven meghaladják a járvány előtti szintet, élen az infokommunikációs szektorral. Az idegenforgalomhoz, rendezvényszervezéshez kapcsolódó szolgáltatások ugyanakkor még bőven elmaradnak a járvány előtti szinttől.
Az ipari termelés az első negyedéves 3,9%-os éves növekedésről mintegy 40%-ra pattant fel, ami érdemben hozzájárul a GDP robosztus növekedéséhez. Negyedéves alapon azonban az ipar csak minimális, kb. 0,6%-os növekedést mutatott, ami lehetett volna gyorsabb is, ha nem lenne chip- és más alapanyag hiány. Viszont igen jelentős megrendelésállomány miatt a kilátások kifejezetten kedvezőek. Az építőipar az első negyedévi 2%-os csökkenés után mintegy 13%-os növekedésbe váltott, ami szintén hozzájárul a dinamikus növekedéshez. Az alapanyaghiány és a brutális drágulás azonban itt is fékezi a még gyorsabb növekedési lehetőségeket. A kiskereskedelmi forgalom a 3,2%-os első negyedéves visszaesés helyett 7,4%-os éves növekedést ért el a második negyedévben, azonban negyedéves alapon marginális visszaesés volt.
Hatalmasat javított azonban a vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás, amit a repülőtéri utasforgalom alakulása is tükröz. A vendéglátóhelyek árbevétele az első negyedévben még 38%-kal zuhant az egy évvel ezelőttihez képest, azonban a második negyedévben 64%-kal ugrott, az árbevétel javulása negyedéves alapon mintegy 72%-os. A vendégéjszakák száma az első negyedévben még 86%-kal zuhant, a második negyedévben a tavalyi extrém alacsony bázishoz képest 93%-kal nőtt, az előző negyedévhez képest pedig majdnem megnégyszereződött.
A korlátozások enyhítésének és a mély bázisok hatására a többi szolgáltatói ágazat is impozáns növekedést mutathatott (szállítás, fuvarozás, szakmai, műszaki, tudományos ágazatok, oktatás, egészségügy, szabadidős tevékenységek, sport, kultúra).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A delta variáns ugyan egyértelmű kockázatot jelent, azonban ezen ágazatok folytathatják a helyreállást, ami még jövőre is áthúzódik (az idei első negyedéves és részben második negyedéves korlátozások miatt egyes ágazatokban még igen mély lesz a bázis a jövő év első negyedévi növekedéshez). Ezért a következő negyedévekben még kifejezetten erős növekedésre számíthatunk, amit a munkaerőpiac helyreállása és az erőteljes bérdinamika is támogat. Jövőre pedig a szja-visszatérítés, a rendőröknek tervezett féléves bónusz, a további egészségügyi béremelések, a 13. havi nyugdíj kéthetes részlete, valamint a 25 év alattiak szja-mentessége adhat további lökést a gazdaságnak
- vázolták a Takarékbank elemzői.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








