A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A hazai vállalkozások több mint kétharmadának jó irányba mennek a dolgai, sőt szeretnének tovább növekedni. A stagnálás a magyar cégek csupán negyedére jellemző, és mindössze 7 százalék látja úgy, hogy akár csődbe is mehet.
Jóval pozitívabban gondolkoznak jelenlegi helyzetükről és jövőbeli kilátásaikról a hazai vállalkozások, mint azt sokan hinnék- derül ki az OTP Business legutóbbi, 1270 pénzügyi döntéshozó megkérdezésén alapuló reprezentatív kutatásából. A kutatás szerint a hazai cégek 68 százaléka fejlődik, azaz úgy érzi, hogy jó irányba mennek a dolgai, sőt többségük további növekedést is tervez. A pénzügyi válság utáni évek tendenciáihoz viszonyítva egyre pozitívabb a vállalkozások hitelezés iránt tanúsított hajlandósága is. A cégek többsége azt sem zárja ki, hogy banki kölcsönt vegyen igénybe.
A pozitív attitűd ugyanúgy jellemző az akár egy fős mikrovállalkozásokra, mint a 250 alkalmazottnál is többet foglalkoztató nagyvállalatokra. A kérdőívben a pénzügyi döntéshozók - az iskolai osztályzathoz hasonlóan - egy 1-től 5-ig terjedő skálán adhatták meg, hogyan ítélik meg vállalatuk jövőképét, azaz mennyire igaz a cégükre az, hogy jó irányba haladnak a dolgok; a vállalkozások egyaránt átlagosan jó (4,0), vagy jó feletti (4,2) értékeket adtak meg.
Csupán a cégek negyede jellemezte magát stagnáló vállalkozásként, azaz ennyien gondolják úgy, hogy bevételük és alkalmazotti létszámuk tekintetében jelenleg nem a növekedés, inkább a megtartás a célkitűzésük. Még ennél is sokkal kevesebben, a pénzügyi döntéshozók mindössze 7 százaléka vallja azt, hogy rosszul megy a cégnek, akár csődbe is mehet a vállalkozás.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiégett tanárok, erőszakos diákok – lesújtó felmérés a német oktatásról
- Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak
- Gyorsan halad az amerikai katonák nagy projektje a Gázai övezet partjainál
- Szombattól ismét üzemel a Zugligeti Libegő, ám van egy kis bökkenő
- Nem adja ki a bíróság a kegyelmi ügy iratait
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában