A magyar agrárexport egyik húzóágazatává vált az elmúlt években az állateledel-ipar, ugyanakkor idén alig növekszik a hazai piac.
Az állateledel-világmárkákat forgalmazó cégek szerint az dén alig 3-3,5 százalékkal növekszik a magyar piacon eladható mennyiség. Korábban nem volt ritka a 6-8 vagy akár a 10 százalékot meghaladó éves növekedés sem -mondta a Világgazdaságnak Szórádi Gyöngyi, a szakmai szövetség, a Magyar Állateledel Egyesülés főtitkára.
A termékek eladásából származó bevétel ugyanakkor visszaesett, mivel a vevők az alacsonyabb ár-és minőségkategóriákat keresik. A nagykereskedelemmel is foglalkozó Alpha Pet üzletág igazgatója szerint megfigyelhető, hogy a legmagasabb árszínvonalú termékek forgalma nem esett vissza olyan mértékben, mint az olcsóbbaké.
Ugyanakkor az elmúlt húsz évben jelentős állateledel-gyártó kapacitás jött létre hazánkban, így mára ez vált az agrárexport egyik húzóágazatává. A termékek elsősorban a környező országok piacain találnak gazdára.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








