Neked mi a foglalkozásod? Antivállalkozó vagyok... Minden bizonnyal valami hasonló válszt adhatna a feltett kérdésre egy amerikai úriember, Bill Goldsmith, aki egyik azon több ezer vállalkozónak, akik nem akarnak nagy céget, s reklámellenesek. A BusinessWeek összeállításából azonban kiderül, egyáltalán nem áldozzák fel a profitot a társadalmi felelősségvállalás oltárán, éppen ellenkezőleg...
Rádiós paradicsom
Bill Goldsmith tehát már az 1970-es, 1980-as években rádiósként, programigazgatóként dolgozott, élvezve, hogy saját zenei mixeivel örvendeztetheti meg a hallgatókat. Aztán a kilencvenesek évek alatt igencsak megváltozott a munka jellege, ugyanis nagyvállalatok tették rá a kezüket azokra a rádiókra, ahol Goldsmith munkát vállalt, innentől kezdve csupán kevés szabad kezet kapott a műsorszámok kialakítása során.
Végül 2000-ben határozta el magát a váltásra, s létrehozta saját állomását a Radioparadise.com-ot. A rádió egyáltalán nem ad le hirdetéseket, kizárólag a hallgatók adományaiból tartja fenn magát, eredményesen. Goldsmith 3 alkalmazottal dolgozik, s éves szinten 1 millió dolláros (152 millió forintos) bevételt "kalapoznak" össze.
Nincs egyedül
Goldsmith nincs egyedül azzal az egyébként különleges filozófiájával, amely szerint kizárja a cég működéséből a reklámokat, s nem akar nagyvállalattá válni. Sőt, kifejezetten gyakran előfordul, hogy az antivállalkozók egymást választják szállítónak, beszállítónak. Első olvasatra talán furcsán hangozhat, de nekik is van marketingstratégiájuk, azokat a vásárlókat kívánják elérni, akik cinikusak a nagy cégek termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatosan.
Szakszervezeti részvétel
Egy másik antivállalkozás, a No Sweat ruházati vállalkozás például 5 alkalmazottal rendelkezik, s olyan ruhaneműt árul, melyeket szakszervezeti gyárakban készítenek el, céljuk, hogy a textiliparban dolgozók számára normális életkörülményekhez elegendő fizetést biztosítsanak, amellett hogy ösztönzik őket a szakszervezeti tagságra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A célközönség számottevő része a "zöldek" közül származik, akik mindenképpen tenni akarnak valamit a világ jobbá tételének érdekében. A felvevőpiac pedig egyáltalán nem kicsi, legalábbis az Alloy Media & Marketing felmérése erről tanúskodik. A 18 és 30 év közöttiek 37 százaléka fordít figyelmet a társadalmi felelősségvállalásra, közülük 75 százalék szerint a legfontosabb a megfelelő munkaerő- és környezetvédelmi vállalati politika megléte.
Reklám nélküli reklám
Annak ellenére egyébként, hogy sok antivállalkozó nem hajlandó reklámot közölni, saját magát hirdetéseken keresztül ismerteti meg a közönséggel, persze azért nem szabad átugrani afelett, hogy ezek általában nem hagyományos reklámok, hanem ironikusak, sok esetben politikai felhangot hordoznak magukban.
Mindennek ellenére egyre sikeresebb az antivállalkozók stratégiája és tevékenysége, olyannyira, hogy a nagyvállalati szinten is kezdenek felfigyelni ebben a "másságban" rejlő piaci erőre.

Könnyen százezres bírságba futhat rengeteg magyar: kiadták a figyelmeztetést, erre kevesen gondolnak
Szakértők szerint a szabadságolások miatt augusztusban különösen nagy a veszélye annak, hogy a Cégkapun keresztül érkező hivatalos iratok elkerülik a figyelmet.

Szívszorító posztban búcsúzik a legendás budai cukrászda: "Szamos Miklós belehalt ebbe a fájdalomba"
Szamos Miklós mindössze órákkal azután halt meg, hogy a legendás cukrászdát be kellett zárniuk.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egyre többen használják a hulladékudvarokat: így jut vissza a körforgásba a régi bútor, elektronikai eszköz
Most akár pénzjutalmat is nyerhet, aki a megjelölt napon adja le felesleges holmiját.
-
Ingyenes és könnyen elérhető: egyre többen használják a hulladékudvarokat
Aranykuka kampányt indított a MOHU.
-
Budapest Borfesztivál: minden kortyban élmény, minden cseppben elegancia (x)
A Budapest Borfesztivál szeptember 11. és 14. között 4 napra elfoglalja méltó helyét a borkultúra, a gasztronómia és az elegancia fellegvárában.


