Akik szembe mertek szállni a multikkal: antivállalkozók

Pénzcentrum
2008. június 25. 16:00

Neked mi a foglalkozásod? Antivállalkozó vagyok... Minden bizonnyal valami hasonló válszt adhatna a feltett kérdésre egy amerikai úriember, Bill Goldsmith, aki egyik azon több ezer vállalkozónak, akik nem akarnak nagy céget, s reklámellenesek. A BusinessWeek összeállításából azonban kiderül, egyáltalán nem áldozzák fel a profitot a társadalmi felelősségvállalás oltárán, éppen ellenkezőleg...

Rádiós paradicsom

Bill Goldsmith tehát már az 1970-es, 1980-as években rádiósként, programigazgatóként dolgozott, élvezve, hogy saját zenei mixeivel örvendeztetheti meg a hallgatókat. Aztán a kilencvenesek évek alatt igencsak megváltozott a munka jellege, ugyanis nagyvállalatok tették rá a kezüket azokra a rádiókra, ahol Goldsmith munkát vállalt, innentől kezdve csupán kevés szabad kezet kapott a műsorszámok kialakítása során.

Végül 2000-ben határozta el magát a váltásra, s létrehozta saját állomását a Radioparadise.com-ot. A rádió egyáltalán nem ad le hirdetéseket, kizárólag a hallgatók adományaiból tartja fenn magát, eredményesen. Goldsmith 3 alkalmazottal dolgozik, s éves szinten 1 millió dolláros (152 millió forintos) bevételt "kalapoznak" össze.

Nincs egyedül

Goldsmith nincs egyedül azzal az egyébként különleges filozófiájával, amely szerint kizárja a cég működéséből a reklámokat, s nem akar nagyvállalattá válni. Sőt, kifejezetten gyakran előfordul, hogy az antivállalkozók egymást választják szállítónak, beszállítónak. Első olvasatra talán furcsán hangozhat, de nekik is van marketingstratégiájuk, azokat a vásárlókat kívánják elérni, akik cinikusak a nagy cégek termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatosan.

Szakszervezeti részvétel

Egy másik antivállalkozás, a No Sweat ruházati vállalkozás például 5 alkalmazottal rendelkezik, s olyan ruhaneműt árul, melyeket szakszervezeti gyárakban készítenek el, céljuk, hogy a textiliparban dolgozók számára normális életkörülményekhez elegendő fizetést biztosítsanak, amellett hogy ösztönzik őket a szakszervezeti tagságra.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A célközönség számottevő része a "zöldek" közül származik, akik mindenképpen tenni akarnak valamit a világ jobbá tételének érdekében. A felvevőpiac pedig egyáltalán nem kicsi, legalábbis az Alloy Media & Marketing felmérése erről tanúskodik. A 18 és 30 év közöttiek 37 százaléka fordít figyelmet a társadalmi felelősségvállalásra, közülük 75 százalék szerint a legfontosabb a megfelelő munkaerő- és környezetvédelmi vállalati politika megléte.

Reklám nélküli reklám

Annak ellenére egyébként, hogy sok antivállalkozó nem hajlandó reklámot közölni, saját magát hirdetéseken keresztül ismerteti meg a közönséggel, persze azért nem szabad átugrani afelett, hogy ezek általában nem hagyományos reklámok, hanem ironikusak, sok esetben politikai felhangot hordoznak magukban.

Mindennek ellenére egyre sikeresebb az antivállalkozók stratégiája és tevékenysége, olyannyira, hogy a nagyvállalati szinten is kezdenek felfigyelni ebben a "másságban" rejlő piaci erőre.

Alapvető hibákon úszik el a magyarok pénze: erre figyelj, ha nem akarsz legatyásodni

A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.

Ilyet még nem láttál: így adnák ki a magyar gyerekek kedvenc könyvét újra

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Régi klasszikus tér vissza a magyar boltokba: sokak kedvence lesz ismét elérhető a polcokon

Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 14. vasárnap
Marcell
32. hét
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. augusztus 14. 16:05