A közszolgálati dolgozók jelentős része alacsony jövedelme miatt nem tudja majd igénybe venni a támogatást.

A MÁV közel annyi pénzt fizetett vissza az utasoknak a pünkösdi hosszú hétvégén történt káosz miatt, mint amennyit a késési biztosítás június elsejei bevezetése óta minden más esetben összesen – tudta meg a HVG az állami vasúttársaságtól
A MÁV június elseje óta fizeti vissza a 20 percnél többet késő vonatokra váltott jegyek árának felét. Miután az idei első igazi nyári hosszú hétvégén órákra megbénult a Budapest-Balaton fővonalon a vasúti közlekedés, bejelentették, hogy ebben az esetben a károsultak számára a teljes jegyárat visszafizetik.
„A késési biztosítás június 1-jei bevezetése óta mintegy 45 ezer jegy árának a fele, 10 ezernek pedig a 100 százaléka került visszatérítésre, ez utóbbi a már említett szombati napra vonatkozik. Összesen 36 millió forint feletti összeget fizettünk ki késési biztosításként, ennek közel a fele a pünkösdi hosszú hétvégével volt összefüggésben” – írta a HVG kérdésére a MÁV. Ezek szerint csak a hétvégi káosz követlenül 18 millió forintjába került a MÁV-nak.
A MÁV-tól kapott adatokból kitűnik az is, hogy nem volt kirívó a kártérítési rendszer bevezetés utáni első napok jelentős kifizetése. A társaság vezetője először azt jelentette be, hogy az első három napban – tehát június 1 és 3 között – 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét, összesen 10 millió forintot. Most viszont látszik, hogy a múlt hét második felében is közel ennyi, mintegy 8 millió forintot fizettek késés miatt.
Fontos megjegyezni, hogy a nagy vasúti káosz persze nem csak a kártérítések miatt okozott extra kiadást, hiszen 300 buszt és sofőrt rendeltek ki a leállás miatt. A lap szerette volna megtudni, hogy ennek mekkora költségei voltak, a sofőrök milyen juttatásokat kaptak a rendkívüli feladatra, a hosszú készenlétre, ám erre az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV – ami alá ma már a Volán is tartozik – sem válaszolt. Utóbbi csak annyit közölt: a szombatról vasárnapra tartalékba rendelt mintegy 300 busz és buszvezető kapcsán „felmerülő költségek elszámolása a vasúti közszolgáltatási szerződés keretei között rendezett”.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A jövő oktatásának legfontosabb kérdése: kiválthatja az AI a hagyományos tananyagot?
A Tudományos Diákköri Mozgalom már évtizedek óta szerves része a magyar felsőoktatásnak.
-
Megtakarításból befektetés: avagy hogyan válhatunk befektetővé akár havi 50 ezer forinttal is?
Nyitrai Győzőt, az MBH Befektetési Bank üzlet- és termékfejlesztésért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.


