Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
A népszerű üzenetküldő alkalmazások különböző módokon próbálnak bevételre szert tenni, miközben ingyenes szolgáltatást nyújtanak felhasználóik milliárdjainak - írta a BBC. A WhatsApp, a Signal, a Discord és mások eltérő stratégiákat alkalmaznak a fenntartható működés érdekében.
A WhatsApp, amely a Meta (korábban Facebook) tulajdonában áll, elsősorban a vállalati ügyfelekre összpontosít. Bár az egyéni felhasználók számára ingyenes a szolgáltatás, a cégek fizetnek azért, hogy interakcióba léphessenek ügyfeleikkel az alkalmazáson keresztül.
"A mi víziónk, ha mindezt jól csináljuk, az, hogy a vállalkozás és az ügyfél képes arra, hogy egyetlen chat threaden keresztül intézze a dolgait" - nyilatkozta Nikila Srinivasan, a Meta üzleti üzenetküldésért felelős alelnöke. A WhatsApp új funkciója lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy fizetett linkeken keresztül indítsanak csevegéseket közvetlenül a Facebook vagy Instagram hirdetésekből. Srinivasan szerint ez a lehetőség önmagában "több milliárd dollárt" ér a techóriásnak.
Ezzel szemben a Signal, amely az üzenetbiztonsági protokolljairól ismert, nonprofit szervezetként működik. Adományokból tartja fenn magát, köztük Brian Acton, a WhatsApp társalapítójának 50 millió dolláros hozzájárulásából.
A Discord más utat választott: freemium modellt alkalmaz. Az alapszolgáltatás ingyenes, de a további funkciókért, például a játékokhoz való hozzáférésért fizetni kell. Emellett havi 9,99 dolláros Nitro előfizetést is kínál extra szolgáltatásokkal.
A Snapchat mögött álló Snap több bevételi forrást is ötvöz. A hirdetések mellett előfizetéses szolgáltatást és kiterjesztett valóság szemüveget is kínál. A cég fő bevételi forrása azonban továbbra is a reklám, amely évente több mint 4 milliárd dollárt hoz.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Element nevű brit cég kormányoknak és nagy szervezeteknek nyújt biztonságos üzenetküldő rendszert, amelyet az ügyfelek saját szervereiken futtathatnak. Matthew Hodgson, a cég társalapítója szerint az üzenetküldő alkalmazások legnépszerűbb üzleti modellje továbbra is a reklám. "Alapvetően [sok üzenetküldő platform] úgy ad el hirdetéseket, hogy figyeli, mit csinálnak az emberek, kivel beszélgetnek, majd a legjobb hirdetésekkel célozza meg őket" - magyarázta Hodgson.
Bár a titkosítás és az anonimitás védi a felhasználók üzeneteit, az alkalmazások még mindig gyűjthetnek értékes adatokat a felhasználói szokásokról, amelyeket aztán felhasználhatnak célzott hirdetések értékesítésére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








