A karácsonyi vásárok évről évre turisták tízezreit vonzzák Budapestre, miközben a hazai látogatók egyre gyakrabban panaszkodnak a tömegre és az elszálló árakra.
Drasztikusan emelkednek a bankkártyás tranzakciókhoz kötődő, illetve az átutalások és a beszedések esetében előforduló csalások Magyarországon. Egy friss kiberbiztonsági felmérés szerint a magyar internetezők 57 százaléka esett már áldozatául online csalásnak, adathalászatnak, hackelésnek vagy vírustámadásnak. A probléma tehát egyre inkább általános. Arról nem is beszélve, hogy az olyan sportesemények alatt, mint a most futó labdarúgó-Európa-bajnokság vagy a közelgő Nyári Olimpiai Játékok, még inkább ki vagyunk téve a csalók próbálkozásainak. Épp ennek járt utána friss adásában a Pénzcentrum vlogja, a CashTag Extra.
Javában zajlik a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság és közlednek a Nyári Olimpiai Játékok is. A világszerte milliók által követett sportesemények ideje alatt jelentősen megugrik a sportfogadások száma is. Mivel a sportfogadásoknak jelentős része online sportfogadási oldalakon történik, ez az időszak a kiberbűnözők, az online csalók számára is kiemelten fontos, ugyanis ilyenkor jelentősen emelkedik a fogadásokkal kapcsolatos csalások száma.
Ezek a csalók pedig profi módon képesek használni a mesterséges intelligenciát, hogy megtévesszék a sportfogadókat, legyen szó például egy deepfake videóról, vagy a tömegesen megjelenő kamu weboldalakról. De hogyan kerülhetjük el, hogy a csalók áldozataivá váljunk? A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH)) kampányt indított az ügy érdekében. Ennek járt utána legújabb adásában a Pénzcentrum vlogja, a CashTag Extra; az adásban Bor Olivér kiberbiztonsági és kommunikációs szakértőt kérdeztük a témában.
Az SZTFH, „A Tét Te vagy!” néven futó kezdeményezésének célja, hogy bemutassa a sportesemények vonatkozásában felmerülő csalástípusokat, trendeket, az online sportfogadásokhoz kapcsolódó információbiztonsági kockázatokat, emellett külön figyelmet fordítva a megelőzésre és a védekezésre is a kibertérben. A kampány résztvevői a közös fellépés erejével kívánják felhívni a játékosok és a felhasználók figyelmét az illegális szerencsejáték oldalak veszélyeire, a játékosok személyes és banki adatainak védelmére, valamint a kiskorúakat és sérülékeny csoportokat védő szigorú magyar előírások betartására.
Hogyan kellene korlátozni a mobiltelefon-használatot az iskolában?
Az Országgyűlés nemrégiben egy új jogszabály-módosítást fogadott el, amely lehetővé teszi a diákok iskolai mobiltelefon-használatának korlátozását. A módosított törvény szerint a kormány jogosult lenne meghatározni azokat a tárgyakat, amelyeket tilos az iskolákba és kollégiumokba bevinni, illetve azokat, amelyeket csak igazgatói engedéllyel lehet az órákon használni. Ugyanakkor a kérdés egyelőre igencsak megosztja a szülőket, így most leginkább az ő véleményükre vagyunk kíváncsiak, hogyan is kellene rendezni a gyeremekek iskolai mobiltelefon-használatát. Kérjük, segítsd a munkánkat és töltsd ki az alábbi, anonim kérdőívünket.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








