A magyar családok többsége szűkösen ünnepel idén karácsonykor: sokan csak a gyerekeknek vesznek ajándékot, mások jelképes meglepetésekkel készülnek,
Keresettebbé teheti a kistelepüléseket az újrainduló otthonfelújítási támogatás az ingatlanpiacon - írja a Magyar Nemzet. A megkérdezett szakértő szerint a legtöbb érintett településen elérhető a falusi csok, legcélszerűbb ezt a két konstrukciót kombinálni. A kombinálható támogatásokat azok is igénybe vehetik, akik ezután vásárolnak házat - írják.
Újraindulhat az otthonfelújítási támogatás, ezúttal az ötezer főnél kevesebb lakosságszámú településeken. Mivel több más kedvezmény is jövőre lesz esedékes, illetve még részletszabályok sem ismertek, valamint a kiszolgáló intézményeknek is szükséges felkészülési idő, ezek miatt várhatóan az otthonfelújítási támogatás is a jövő évtől folytatódik – mondta el lapunk megkeresésére Balogh László, az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője annak kapcsán, hogy így két egymással párhuzamos támogatásforma lehet jelen a piacon.
Az otthonfelújítási támogatás lényegében változatlan formában térhet vissza. A szakértő szerint ez a konstrukció nem a konkurense, sokkal inkább kiegészítője lehet a most futó otthonfelújítási programnak, amelynek a felhasználási kerete kötött, csak az energiahatékonyságot célzó modernizációt támogat. Balogh László egy példát is említett. Ha valaki mindkettőre jogosult, az energiahatékonyságon túl vagy amellett szeretné például a tetőt is felújítani, az otthonfelújítási támogatással már megteheti.
A szakértő figyelmeztetett ugyanakkor, ha valaki már vett igénybe otthonfelújítási támogatást (mondjuk négymillió forint értékben), akkor már csak kétmillió forint felét igényelheti vissza, míg aki nem igényelte korábban, a maximális kerettel gazdálkodhat, nem csak a fennmaradó résszel. Balogh László kiemelte, mivel az ötezer fő alatti települések nagy részén elérhető a falusi csok, az otthonfelújítási támogatást érdemes ezzel kombinálni, a lehetőség pedig akár vonzóvá teheti a kistelepüléseket - írja a lap.
A jövő évtől tervezett munkáshitel is szabad felhasználású, az már többféle kedvezmény egyidejű igénybevételének lehetőségét veti fel.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








