7 °C Budapest
MEKH ügyfélszolgálatok: érdemes inább előre időpontot foglalnia annak, aki ügyet akar intézni

MEKH ügyfélszolgálatok: érdemes inább előre időpontot foglalnia annak, aki ügyet akar intézni

2021. június 15. 13:33

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) és a villamosenergia-ipari engedélyesek fogyasztóvédelmi vezetői online egyeztetés keretében tekintették át a szolgáltatói ügyfélszolgálati irodák járvány utáni működési tapasztalatait. Az ügyfélszolgálatokon néhány korlátozás egyelőre érvényben marad, azonban a fogyasztók kiszolgálása így is folyamatos és zavartalan.

Az online egyeztetésen, amelyen a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal mellett valamennyi villamosenergia-ipari engedélyes fogyasztóvédelmi vezető munkatársa részt vett, elhangzott, hogy a szolgáltatói ügyfélszolgálatokat a fogyasztók jellemzően előzetes időpontfoglalással keresik fel, azonban egyik engedélyes esetében sincs kihasználva az összes lefoglalható időpont. A szolgáltatók az időpontfoglalás nélkül érkező ügyfelek érdemi kiszolgálására is kellő figyelmet fordítanak, ugyanis a fogyasztók ez esetekben is érdemi ügyintézésben részesülnek vagy – ha ez nem megoldható – lefoglalt időponttal távoznak - írják friss közleményükben.

Az ügyfélszolgálatok bizonyos egészségügyi óvintézkedéseket továbbra is fenntartanak – például egyes irodákban ellenőrzik a fogyasztók testhőmérsékletét, illetve csak korlátozott számú fogyasztót engednek be a várókba –, de a fogyasztók kiszolgálása ezzel együtt is folyamatos és zavartalan. A szolgáltatók munkatársai a legtöbb esetben két csoportra bontva – az irodákban személyesen, illetve távoli eléréssel telefonon, online vagy e-mail útján – fogadják az ügyfeleket, és a kollégák többsége már rendelkezik védettségi igazolvánnyal.

Az egyes ügyfélszolgálati csatornák használata kapcsán elhangzott, hogy 2019 májusa és 2021 májusa között a személyes ügyintézések száma visszaesett, azonban a telefonos és digitális ügyintézések száma jelentősen emelkedett, nem egy esetben megduplázódott. A fogyasztók ügyintézését a különböző mobilapplikációk elterjedése is megkönnyítette, az említett időszakban két és félszeresére nőtt az így intézett felhasználói ügyek száma. Elsősorban mérőállás-bejelentést, fényképes leolvasást és hibabejelentést intéznek így az ügyfelek. Újdonságot jelent, hogy egyes szolgáltatóknál már a videochates szolgáltatás is elérhető. Az egyeztetésen elhangzott továbbá, hogy – bár a járvány lecsengését követően érezhetően erősödik az ügyfélszolgálatok látogatottsága – az időpontra érkező ügyfeleknél a várakozási idő kevesebb, mint két perc.

A MEKH továbbra is azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy a gyorsabb ügyintézéshez lehetőség szerint előzetesen foglaljanak időpontot, és tartsák be az egészségi előírásokat, mint például a maszkhasználat, a kézfertőtlenítés és a távolságtartás. A hivatal arra is kéri felhasználókat, hogy használják ki a digitalizáció előnyeit, s amennyiben ügyük online platformokon is intézhető, elsősorban ezeket vegyék igénybe.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem