A GVH figyelemmel kíséri az egyes termékláncokban – például a tojás vagy tejtermékek esetében – tapasztalható piaci folyamatokat és indokolt esetben beavatkozik.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) már közel két éve vizsgálja a Mol üzemanyag-árképzését. A vizsgálati határidő már ugyan tavaly év végén lejárt, de a hivatalnál azt mondták a Népszabadságnak, hogy a vizsgálat még mindig tart. A várakozások szerint a hivatal nem marasztalja el az olajtársaságot - írja az Origo.
2010 májusában indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal azzal a kimondott gyanúval, hogy az olajtársaság visszaélve erőfölényével túlságosan magas árakat alkalmazott - írja szerdai számában a Népszabadság. A GVH korabeli nyilatkozata hivatkozik a versenytörvényre, mely szerint vizsgálatukat akkortól számított hat hónapon belül be kell fejezni. Hozzáfűzték ugyanakkor,hogy az ügy bonyolultsága miatt ez kétszer hat hónappal meghosszabbítható.
Gondolovics Katalin, a GVH sajtószóvivője a lapnak elmondta: bár a vizsgálat elhúzódik, a GVH továbbra is a törvényes határidőn belül jár el. Az ügy bonyolultsága miatt többször került sor adatkérésre - magyarázta, és hozzátette, hogy az ezek között eltelt idő nem számít bele a határidőbe. Pánczél Andrea, a Mol szóvivője azt közölte a Népszabadsággal, hogy legutóbb decemberben szolgáltattak adatokat a GVH-nak.
A GVH 2010-ben azt közölte, hogy észleléseik és piaci információk szerint az a gyanúja, hogy a Mol üzemanyagpiacokon 2006. január 1. óta alkalmazott nagykereskedelmi árai túlzottan magasak, aminek érezhető hatása lehet a kiskereskedelmi árakra is. Leszögezték ugyanakkor, hogy a gyanú nem jelenti a jogsértés megállapítását.
A lap szerint a szakértők többsége arra számít, hogy a hivatal - ahogy a korábbi vizsgálatok alkalmával sem, úgy - ezúttal sem marasztalja el az olajtársaságot. Mint írják, a Mol pontosan követ a benzin, illetve a gázolaj külföldi tőzsdéken alakuló jegyzésárait, rászámolva a forint dollárhoz viszonyított alakulását is. Ha nem így tenne, az itthoni kútcégek a konkurens finomítóktól rendelnék meg a termékeiket. A kutak 80-90 százaléka jelenleg a Moltól veszi meg az üzemanyagot. A 95-ös benzin szerdától újabb csúcsra ért, immár 454 forint a literenkénti átlagára.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








