Milyen lakást vegyünk, ha néhány éven belül akár némi haszonnal, de semmiképp nem ráfizetéssel szeretnénk továbbadni rajta? Ennek a kérdésnek a megválaszolásában alapvetően nagy jelentőséggel bír, hogy vajon milyenek lesznek a lakásigények a jövőben. Számos vélemény látott napvilágot arra vonatkozóan, hogy ismét a kislakások felé fordulhatnak az emberek, de tényleg visszatérhet a "garzon" lakások korszaka, s a korábban 1,5-2,5 szobás lakások helyett, egy szobásba kényszerülhetünk?
A 2000-es évek előtt illetve elején a "garzon" lakások élték virágkorukat. A kereslet az egyszobás kis ingatlanok iránt elsősorban az újépítésű lakások megjelenésével párhuzamosan indult növekedésnek. Véget ért a panelépítési hullám, s a költözni vágyók választhattak az relatíve olcsóbb használt, illetve a drága új lakások között. Ráadásul talán divathullámról is beszélhetünk, a vásárlókat egyszerűen vonzotta a még frissen vakolt falak illata, egyszerűen ki akarták próbálni, hogy milyen egy új. Ezek árait természetesen azonban csak nehezen tudták megfizetni a legtöbben, így inkább kompromisszumként a kisebb alapterületűek vásárlása mellett döntöttek. Ugyanakkor ezek a garzonlakások nem feltétlenül voltak azért annyira kicsik, alapterületek általában több volt, mint 30 négyzetméter, és több esetben is inkább a 40-hez közelített. Mivel nagy volt az igény az egyszobás lakások iránt, a befektetési célból vásárolók, vagy legalábbis az ilyen tényezőket figyelembe vevők is kedvelték ezt a kategóriát, hiszen a későbbiekben reményeik szerint jó áron lehetett értékesíteni. A lakásfejlesztők a trendeket követve projektjeikben nagy arányban képviseltették a kislakásokat. Ez egyébként a mai piacon szinte azonnal szembe is tűnik, elég megnéznünk, egy még az újlakás építési hullám elején épült házat, amelyben rengeteg egyszobás lakással találkozhatunk.
A cikk folytatódik, kattintson!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


