A businessman is buying online using his mobile phone and credit card

Tömegesen hagyják el a bankfiókokat a magyarok: óriási változás van készülőben?

2021. szeptember 17. 14:36

Másfél év alatt megduplázódott, mostanra pedig átlépte az 1,5 millió felhasználót az OTP Bank mobilbanki alkalmazása. Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is a hitelintézet ügyfeleinek körében, emellett egyre népszerűbbé válik a hitelintézet új internet- és mobilbankja is, amely augusztus óta már a teljes lakossági ügyfélkör számára elérhető. A mobilcsatorna fejlesztése folyamatos, a felhasználók számára újabb és újabb innovatív funkciók válnak elérhetővé. Közben az Erste Banknál is fél év alatt meghaladta a félmilliót a bank új digitális platformját, George-ot használó ügyfelek száma. A digitalizáció térhódításával a bankhasználati szokások is változnak. A pénzintézetnél ma már többen intézik napi bankügyeiket a mobiljukon, mint ahányan az internetbankon keresztül, George Appon pedig még a korábbi MobilBankhoz képest is tovább nőtt az ügyfelek aktivitása.

Mindig is kiemelten kezelte a digitális banki szolgáltatásokra való áttérést az OTP Bank , már a járvány előtt is csaknem kétmillió banki ügyfél használta rendszeresen az internetbankot, illetve a mobilbanki alkalmazást. A folyamatos innováció mostanra beépült a bank hétköznapi működésébe, így a gyorsuló digitalizáció 2020-ban és 2021 első félévében is jellemző maradt. A mobilcsatorna erősödése mellett jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is: a mobilbankot rendszeresen használók száma másfél év alatt megduplázódott, ma már meghaladja az 1,5 milliót, a digitálisan aktív lakossági ügyfelek aránya pedig 20 százalékkal nőtt másfél év alatt, jelentősen több a digitálisan indított tranzakciót száma is. Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és naponta plusz több tízezer tranzakciót jelent.

A digitális fejlesztések akadálytalanul folytatódtak a koronavírus járvány alatt is, a bank számos fejlesztése közül az idei év egyik legjelentősebb innovációja az új Internet- és Mobilbank, illetve az ezekhez kapcsolódó Digitális Szolgáltatási Szerződés bevezetése. Az új szolgáltatásra – amely jövőre fokozatosan felváltja majd a jelenlegi internetbankot és a SmartBank mobilalkalmazást - idén nyár végéig már több mint 200 ezren regisztráltak.

A folyamatosan növekvő népszerűség oka, hogy az új platformok használata során a hitelintézet olyan digitális élményt nyújt ügyfeleinek, amelynek köszönhetően úgy érezhetik, az egész bank ott van a kezük ügyében.

Az alkalmazás letöltését követően az ügyfelek néhány egyszerű lépéssel létrehozhatják új digitális felhasználói fiókjukat, amellyel megkötik a szerződést. Ezután már ki is próbálhatják az új internetbanki és mobilbanki funkciókat, amelyek körét folyamatosan bővíti a hitelintézet. Az innovatív szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a más bankoknál vezetett számlák egyenlegét is megtekinthessék a bank ügyfelei, azaz egyetlen felületről kontrollálhatóak a pénzügyek. 

Rengetegen választják az Erste mobilbankot is

Jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma az elmúlt időszakban az Erste Banknál. Idén azok száma, akik a pénzintézet online csatornáit használják rendszeresen a mindennapi pénzügyek intézésére, Gödöllő lakosságával megegyező mértékben – több mint 30 ezerrel – nőtt.

Ezzel a digitálisan aktív ügyfelek aránya a tavaly év végi 54 százalékról 59 százalékra emelkedett. A csak mobilbankot használók aránya már túlsúlyban van: a kizárólag mobilon bankolók aránya 47 százalék, míg a csak netbankot használóké 31 százalék, a mindkettőt igénybe vevőké pedig 22 százalék

– ismertette Bek-Balla László, az Erste Bank Contact center és Digitális csatornák vezetője.

Az átlagnál is aktívabbak azok az ügyfelek, akik már George-on, a bank februárban bevezetett digitális platformján bankolnak. Indulása óta már több mint 500 ezren próbálták ki, mintegy 400 ezren mobilon léptek be, és közülük több mint 340 ezren havonta legalább egyszer használják azt. A George-ot használó ügyfelek fele minden negyedik nap belép a platformra, míg a korábbi netbanki és mobilbanki felületen csak az ügyfelek harmada volt ennyire aktív. Az ügyfelek egy nap akár többször is belépnek: míg a régi mobilbanki platformot az ügyfelek átlag havi 12-szer használták, addig az havi 15 alkalommal. Az ügyfelek ráadásul nem csak gyakrabban keresik fel George-ot, de aktívabban is használják: a tranzakciók száma a duplája a korábbi netbanki és mobilbanki felületen mértnek.

Mind több ügyfél keresi fel a George Store-t, ahol ma már 15 különféle terméket és szolgáltatást tudnak igényelni, például további számlát nyithatnak, hitelkártyát vagy személyi kölcsönt igényelhetnek, betétet köthetnek le, állampapírt vagy befektetési jegyet vásárolhatnak. A napi látogatások száma hónapról hónapra emelkedik, a George Store-t felkereső ügyfelek száma áprilishoz képest augusztusra 45 százalékkal nőtt.

Augusztusban a legnépszerűbb termék itt a személyi kölcsön volt, a legtöbben eziránt érdeklődtek. A kínálat folyamatosan bővül: hamarosan már betéti kártyát is igényelhetnek az ügyfelek, de lehetőség lesz arra is, hogy a bankfiókban igényelt jelzáloghitel folyamatát, státuszát nyomon kövessék, hiánypótlás esetén feltöltsék a szükséges dokumentumokat. Mindezeken túl nemsokára két biztosítás, a Balesetbiztosítás és a Mindennapok védelme biztosítás is elérhetővé válik.

Az ügyfelek mindkét nagy alkalmazás áruházban az elérhető ötből átlag 4,1-4,6 pontra értékelik a platform által nyújtott lehetőségek és szolgáltatások színvonalát. Az app folyamatosan fejlődik, havonta érhetők el új funkciók és szolgáltatások a felületen. Legutóbb például többek között QR-kódos azonnali fizetéssel és a hiteleket összegző Hitelinfóval.

Hamarosan jön egy kedvezményrendszer, amely az Erste ügyfeleinek kínál visszatérítési lehetőséget különböző vásárlások után, valamint rövid időn belül elérhetővé válik a Google Pay is. A bank a jelenlegi 120 ezer mobilfizető ügyfél jelentős növekedésére számít annak köszönhetően, hogy az androidos mobilokkal rendelkező ügyfelek is élhetnek az egyszerű mobilfizetés lehetőségével – tette hozzá Bek-Balla László.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. január 26. 15:43
Sztárokkal telik meg a ring az RTL Sztárbox című, idén ősszel képernyőre kerülő műsorában. A műsor s...
Holdblog  |  2023. január 26. 12:24
Jól kezdték az évet a kriptodevizák, a sebek nyalogatása mellett a befektetők ismét vevők a pozitív...
MNB Intézet  |  2023. január 26. 11:22
Egyre nő a valószínűsége annak, hogy a várva várt gazdasági fordulat, miszerint Kína gazdasága méret...
Bankmonitor  |  2023. január 26. 10:10
Az otthonfelújítási program 2021-es kezdete óta összesen 250 ezer család élt a lehetőséggel, számukr...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?