Bár azt hihetjük, az árban minden benne van, le van szervezve, sokszor a helyszínen jövünk rá, hogy számos kellemetlenség, plusz költség adódhat.
Nálad is lapulhat egy ilyen kincs a fiók mélyén: el se hinnéd, mennyit adnak most ezekért a kártyákért
Hatalmasat nőtt a sportkártyák forgalma idén a Vaterán: a felhasználók körében a kosaras sportkártyák a legnépszerűbbek, ezekből idén négyszer több talált gazdára az online piactéren, mint a tavalyi év első felében. A focis kártyák is közkedveltek, forgalmuk több mint 60 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. A Puskás Ferencet ábrázoló sportkártyák az eddigi legkeresettebbek, míg a magyar csapatokat tekintve pedig az FTC-s kártyák a legnépszerűbbek.
A sportkártyák az 1800-as évek végén jelentek meg, ezeknek köszönhetően a profivá váló sportklubok és szövetségek eljuttathatták az emberekhez a brandjüket. Először a dohánytermékek mellé csomagolt papírlapot használták reklámfelületnek, később önálló termékként is elkezdték forgalmazni őket. A sporttematikájú képek előtt használati tárgyak, városok rajzai és természeti csodák díszítették a kártyákat.
Bár Magyarországon előbb jelentek meg a focis, mint a kosaras sportkártyák, a Vatera eladási adataiból úgy tűnik, most mégis az utóbbiak népszerűbbek. Míg 2020. január 1. és június 15. között megközelítőleg 140 ezer forintos forgalmat generáltak a kosarak kártyák az online piactéren, addig 2021-ben közel 565 ezer forint bevétel származott ezekből az azonos időszakban. A tavalyihoz képest a focis kártyák forgalma 62 százalékkal nőtt: míg 2020 első félévében 317 ezer forintért vásároltak a Vateráról focis sportkártyákat, addig idén 513 ezer forintra rúgott ezek eladása.
A növekvő tendencia a darabonként és a csomagban megvásárolható sportkártyák forgalmán is jól látszik. A darabonként kapható kártyák eladása a Vaterán 70 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest, 580 ezer forint helyett idén 987 ezer forintot tett ki. Az online piactér adatai azt mutatják, a szettben megvásárolható kártyákat keresik a legtöbben, ezeknek forgalma idén négyszeresére nőtt.
A magyar sportolók közül Puskás Ferenc volt az eddigi legkeresettebb a sportkártyákon, a hazai csapatokat tekintve az FTC a legnépszerűbb.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezek mellett van Szoboszlai Dominikot, Cristiano Ronaldót és Lionel Messit ábrázoló sportkártya is. A Vaterán továbbá pöttyös, azaz Túró Rudis kártyákat és Dragon Ball kártyacsomagot is lehet vásárolni. Jelenleg a legdrágább sportkártya az oldalon a Dolph Schayes NBA Topps Stars 1996-os kosaras kártya, amely 167 ezer forintba kerül. Tőrös Balázs, „Bazska” sportkommentátor, NBA-szakértő szerint a sportkártya-gyűjtés nagyon szép hobbi, amit a következőképpen ajánlott elkezdeni:
Első körben azt érdemes eldönteni, hogy ténylegesen hobbiként vagy esetleg befektetésként tekintünk a kártyagyűjtésre. Az előbbi esetben hallgassunk a szívünkre, és válasszunk hozzánk közel álló sportágat, csapatot, játékost. Ha inkább az utóbbiról van szó, akkor érdemes hasonlóképpen felkészülni, mint egy új típusú pénzügyi befektetésre. A különbség "csak" annyi, hogy itt szakkönyvek helyett a YouTube és a Facebook-csoportok jelenthetnek támpontot. Hobbistaként rengeteg szép pillanat és egy összetartó, korrekt magyar közösség vár az "újoncokra", befektetőként pedig kis szerencsével több mint korrekt hozam.
Komoly pénzeső szakad rengeteg magyarra a héten: súlyos tízmilliárdokat kénytelen kifizetni az állam
A héten várhatóan nagyjából 200 milliárd forintnyi hozamot fog kifizetni az állam a Prémium Magyar Állampapírban megtakarítóknak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea