Szerdán az Európai Parlament konzervatív képviselői leszavazták azt a törvénymódosító javaslatot, amely 20 hétben minimalizálná a munkáltatók által nyújtandó szülési szabadságot az EU minden egyes tagállamában.
Martin Schulz, az Európai Parlament Szocialista Képviselőcsoportjának elnöke ezt úgy reagálta le, hogy az európai törvénykezés most valóban megmutatta igazi arcát, mikor hátat fordított az EU-ban élő több millió nőnek, akiknek nincs esélyük egyensúlyt teremteni családi életük, és karrierjük között.
Az 1992 óta érvényben lévő európai szabályozás szerint a munkáltatóknak 14 hét szülési szabadságot kell biztosítaniuk. Ezt hivatott a most leszavazott módosító indítvány 6 héttel meghosszabbítani, amiből 6 hétig fizetésük egészét megkapnák az anyukák. Szintén része volt az indítványnak az is, hogy az apukák is otthon maradhassanak szülés után két hétig szabadságon.
Persze a javaslattal jó néhány ország eleve nem értett egyet, hiszen emiatt a nemzeti törvényekhez is hozzá kellene nyúlni. Ilyen volt többek között Németország is, szerintük ugyanis ez a szabályozás még inkább eltántorítaná a munkáltatókat attól, hogy fiatal nőket vegyenek fel, vagyis megnehezítené számukra a munkához jutást. A németeknél egyébként a szülési szabadság jelenleg 14 hét.
Hazánkban a szülési szabadságról a Munka Törvénykönyve rendelkezik, amely szerint a terhes, illetőleg a szülő nőt huszonnégy hét szülési szabadság illeti meg, amit úgy kell kiadni, hogy abból négy hét lehetőleg a szülés várható időpontja elé essen. Gyermek születése esetén egyébként a szülői felügyeleti jogot gyakorló vér szerinti, vagy örökbe fogadó apákat is megilleti a munkaidő-kedvezmény, méghozzá öt munkanapnyi, ami a születést követő második hónap végéig vehető igénybe.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








