A Deloitte megbízásából a Bell Research 2006 nyarán a top200 magyar vállalat fiatal döntéshozói körében végzett felmérése szerint legfontosabb vállalati vonzerőnek a cég stabilitása, szakmai igényessége és a felső vezetés eredményessége bizonyult. A kutatás szerint a fiatal hazai vezetők optimisták saját cégük teljesítményét illetően és európai összehasonlításban sem éreznek markáns különbségeket, a cégüket érintő problémák tekintetében.
A Deloitte célja az volt, hogy képet kapjon arról, 2006-ban a top 200 vállalat fiatal, 25-40 év közötti vezetői (vezérigazgatók, pénzügyi, HR, sales és marketingigazgatók) saját vállalatukat, azok vállalati kultúráját, fejlettségi szintjét, jelenlegi munkakörülményeiket és karrierlehetőségeiket hogyan értékelik más magyar és európai cégekhez viszonyítva.
A kutatás kiterjedt a szabadidő kérdésére is, arra, hogy mennyi szabadidő áll a fiatal vezetők rendelkezésére és azt mivel töltik szívesen.
A Deloitte megbízásából készített felmérés arra keresett válaszokat, hogy a Magyarországra jelenleg sok tekintetben jellemző szorongás és bizalmatlanság mennyiben határozza meg a hazai felsővezetők gondolkodásmódját. A kutatás eredményei egyértelműen jelzik, hogy a fiatal döntéshozók a magyarországi átlagnál jóval optimistábban látják saját, illetve vállalatuk helyzetét és lehetőségeit.
A legrelevánsabbnak tartott tényezők közül a stabilitás és a szakmai igényesség terén a válaszadók igen elismerően szóltak saját vállalatuk teljesítményéről; kétharmaduk szerint hazai cégekhez mérten, kétötödük szerint pedig a vezető európai társaságokhoz viszonyítva is versenyképes teljesítményt nyújtanak. Ezen kívül az európai cégekkel összehasonlítva a felső vezetés eredményessége terén is megfelelnek a jelenlegi munkáltatók az elvárásoknak.
A megkérdezettek véleménye szerint jelenlegi munkáltatóik jobb vállalati infrastruktúrát biztosítanak a hazai vállalatokkal összehasonlítva, az európai cégekhez képest pedig nagyobb a növekedési potenciáljuk. Nem meglepő módon a fizetések tekintetében mind a hazai, mind az európai vállalatokkal összehasonlításban az átlagosnál kevésbé elégedettek a fiatal döntéshozók.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatásban résztvevők a következő 1-3 évben a hazai vállalati kultúra egyes jellemzői
közül leginkább a vállalati infrastruktúra vonatkozásában várnak javulást, de a teljesítményértékelés és a normavilág tekintetében is többségben vannak azok, akik ezeken a területeken is fejlődésre számítanak. Érdekes, hogy a társadalmi szerepvállalást, illetve a vállalati klímát illetően jóval mérsékeltebbek a várakozások, annak ellenére, hogy pl. a vállalati CSR tevékenység az elmúlt hónapok során látványosan a nagyvállalatok és a média érdeklődésének előterébe került. A fiatal döntéshozók elvárásait a jelenlegi munkáltatók leginkább az adott vállalaton belüli tapasztalatszerzés lehetősége, illetve a feladatok változatossága tekintetében elégítik ki, ellenben kritikus területnek bizonyultak a folyamatos teljesítményértékelés, az elismertség, a továbbképzési lehetőségek és az elegendő szabadidő hiánya.
A Deloitte megbízásából készítetett felmérés egyik "meglepetése" a külföldi munkavégzés motiváló erejének megítélése volt, ugyanis a fiatal döntéshozók 50%-át érdekli a Magyarországon kívüli karrier lehetősége, akik pedig érdeklődnek a külföldi munkavégzés iránt, leginkább Nyugat-Európában folytatnák karrierjüket.
A top 200 vállalat megkérdezett fiatal döntéshozóinak 75%-a jelenleg is multinacionális cégnél dolgozik, de 10%-al alacsonyabb azok aránya (65%) akik a következő 3 évben is hasonló vállalatnál szeretnék folytatni karrierjüket, míg a közszféra iránt mindössze egy százalékuk érdeklődne.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé