A Deloitte megbízásából a Bell Research 2006 nyarán a top200 magyar vállalat fiatal döntéshozói körében végzett felmérése szerint legfontosabb vállalati vonzerőnek a cég stabilitása, szakmai igényessége és a felső vezetés eredményessége bizonyult. A kutatás szerint a fiatal hazai vezetők optimisták saját cégük teljesítményét illetően és európai összehasonlításban sem éreznek markáns különbségeket, a cégüket érintő problémák tekintetében.
A Deloitte célja az volt, hogy képet kapjon arról, 2006-ban a top 200 vállalat fiatal, 25-40 év közötti vezetői (vezérigazgatók, pénzügyi, HR, sales és marketingigazgatók) saját vállalatukat, azok vállalati kultúráját, fejlettségi szintjét, jelenlegi munkakörülményeiket és karrierlehetőségeiket hogyan értékelik más magyar és európai cégekhez viszonyítva.
A kutatás kiterjedt a szabadidő kérdésére is, arra, hogy mennyi szabadidő áll a fiatal vezetők rendelkezésére és azt mivel töltik szívesen.
A Deloitte megbízásából készített felmérés arra keresett válaszokat, hogy a Magyarországra jelenleg sok tekintetben jellemző szorongás és bizalmatlanság mennyiben határozza meg a hazai felsővezetők gondolkodásmódját. A kutatás eredményei egyértelműen jelzik, hogy a fiatal döntéshozók a magyarországi átlagnál jóval optimistábban látják saját, illetve vállalatuk helyzetét és lehetőségeit.
A legrelevánsabbnak tartott tényezők közül a stabilitás és a szakmai igényesség terén a válaszadók igen elismerően szóltak saját vállalatuk teljesítményéről; kétharmaduk szerint hazai cégekhez mérten, kétötödük szerint pedig a vezető európai társaságokhoz viszonyítva is versenyképes teljesítményt nyújtanak. Ezen kívül az európai cégekkel összehasonlítva a felső vezetés eredményessége terén is megfelelnek a jelenlegi munkáltatók az elvárásoknak.
A megkérdezettek véleménye szerint jelenlegi munkáltatóik jobb vállalati infrastruktúrát biztosítanak a hazai vállalatokkal összehasonlítva, az európai cégekhez képest pedig nagyobb a növekedési potenciáljuk. Nem meglepő módon a fizetések tekintetében mind a hazai, mind az európai vállalatokkal összehasonlításban az átlagosnál kevésbé elégedettek a fiatal döntéshozók.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kutatásban résztvevők a következő 1-3 évben a hazai vállalati kultúra egyes jellemzői
közül leginkább a vállalati infrastruktúra vonatkozásában várnak javulást, de a teljesítményértékelés és a normavilág tekintetében is többségben vannak azok, akik ezeken a területeken is fejlődésre számítanak. Érdekes, hogy a társadalmi szerepvállalást, illetve a vállalati klímát illetően jóval mérsékeltebbek a várakozások, annak ellenére, hogy pl. a vállalati CSR tevékenység az elmúlt hónapok során látványosan a nagyvállalatok és a média érdeklődésének előterébe került. A fiatal döntéshozók elvárásait a jelenlegi munkáltatók leginkább az adott vállalaton belüli tapasztalatszerzés lehetősége, illetve a feladatok változatossága tekintetében elégítik ki, ellenben kritikus területnek bizonyultak a folyamatos teljesítményértékelés, az elismertség, a továbbképzési lehetőségek és az elegendő szabadidő hiánya.
A Deloitte megbízásából készítetett felmérés egyik "meglepetése" a külföldi munkavégzés motiváló erejének megítélése volt, ugyanis a fiatal döntéshozók 50%-át érdekli a Magyarországon kívüli karrier lehetősége, akik pedig érdeklődnek a külföldi munkavégzés iránt, leginkább Nyugat-Európában folytatnák karrierjüket.
A top 200 vállalat megkérdezett fiatal döntéshozóinak 75%-a jelenleg is multinacionális cégnél dolgozik, de 10%-al alacsonyabb azok aránya (65%) akik a következő 3 évben is hasonló vállalatnál szeretnék folytatni karrierjüket, míg a közszféra iránt mindössze egy százalékuk érdeklődne.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


