A Deloitte megbízásából a Bell Research 2006 nyarán a top200 magyar vállalat fiatal döntéshozói körében végzett felmérése szerint legfontosabb vállalati vonzerőnek a cég stabilitása, szakmai igényessége és a felső vezetés eredményessége bizonyult. A kutatás szerint a fiatal hazai vezetők optimisták saját cégük teljesítményét illetően és európai összehasonlításban sem éreznek markáns különbségeket, a cégüket érintő problémák tekintetében.
A Deloitte célja az volt, hogy képet kapjon arról, 2006-ban a top 200 vállalat fiatal, 25-40 év közötti vezetői (vezérigazgatók, pénzügyi, HR, sales és marketingigazgatók) saját vállalatukat, azok vállalati kultúráját, fejlettségi szintjét, jelenlegi munkakörülményeiket és karrierlehetőségeiket hogyan értékelik más magyar és európai cégekhez viszonyítva.
A kutatás kiterjedt a szabadidő kérdésére is, arra, hogy mennyi szabadidő áll a fiatal vezetők rendelkezésére és azt mivel töltik szívesen.
A Deloitte megbízásából készített felmérés arra keresett válaszokat, hogy a Magyarországra jelenleg sok tekintetben jellemző szorongás és bizalmatlanság mennyiben határozza meg a hazai felsővezetők gondolkodásmódját. A kutatás eredményei egyértelműen jelzik, hogy a fiatal döntéshozók a magyarországi átlagnál jóval optimistábban látják saját, illetve vállalatuk helyzetét és lehetőségeit.
A legrelevánsabbnak tartott tényezők közül a stabilitás és a szakmai igényesség terén a válaszadók igen elismerően szóltak saját vállalatuk teljesítményéről; kétharmaduk szerint hazai cégekhez mérten, kétötödük szerint pedig a vezető európai társaságokhoz viszonyítva is versenyképes teljesítményt nyújtanak. Ezen kívül az európai cégekkel összehasonlítva a felső vezetés eredményessége terén is megfelelnek a jelenlegi munkáltatók az elvárásoknak.
A megkérdezettek véleménye szerint jelenlegi munkáltatóik jobb vállalati infrastruktúrát biztosítanak a hazai vállalatokkal összehasonlítva, az európai cégekhez képest pedig nagyobb a növekedési potenciáljuk. Nem meglepő módon a fizetések tekintetében mind a hazai, mind az európai vállalatokkal összehasonlításban az átlagosnál kevésbé elégedettek a fiatal döntéshozók.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 23 029 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 23 274 forintos törlesztőt (THM 14,56%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kutatásban résztvevők a következő 1-3 évben a hazai vállalati kultúra egyes jellemzői
közül leginkább a vállalati infrastruktúra vonatkozásában várnak javulást, de a teljesítményértékelés és a normavilág tekintetében is többségben vannak azok, akik ezeken a területeken is fejlődésre számítanak. Érdekes, hogy a társadalmi szerepvállalást, illetve a vállalati klímát illetően jóval mérsékeltebbek a várakozások, annak ellenére, hogy pl. a vállalati CSR tevékenység az elmúlt hónapok során látványosan a nagyvállalatok és a média érdeklődésének előterébe került. A fiatal döntéshozók elvárásait a jelenlegi munkáltatók leginkább az adott vállalaton belüli tapasztalatszerzés lehetősége, illetve a feladatok változatossága tekintetében elégítik ki, ellenben kritikus területnek bizonyultak a folyamatos teljesítményértékelés, az elismertség, a továbbképzési lehetőségek és az elegendő szabadidő hiánya.
A Deloitte megbízásából készítetett felmérés egyik "meglepetése" a külföldi munkavégzés motiváló erejének megítélése volt, ugyanis a fiatal döntéshozók 50%-át érdekli a Magyarországon kívüli karrier lehetősége, akik pedig érdeklődnek a külföldi munkavégzés iránt, leginkább Nyugat-Európában folytatnák karrierjüket.
A top 200 vállalat megkérdezett fiatal döntéshozóinak 75%-a jelenleg is multinacionális cégnél dolgozik, de 10%-al alacsonyabb azok aránya (65%) akik a következő 3 évben is hasonló vállalatnál szeretnék folytatni karrierjüket, míg a közszféra iránt mindössze egy százalékuk érdeklődne.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Árcsökkentés jön a magyar áruházláncnál: 80 tejtermék lesz olcsóbb
A PENNY akciója a hazai beszállítóktól érkező tejtermékeket érinti.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Jelentős változás jöhet a lombikbébiprogramnál
- A Duna-parttól a kertvároson át a lakótelepig: így dolgoznak a III. kerületi polgárőrök
- A kocsma előtt fegyverrel fogadta a rendőröket
- Szerhij Rebrovot kinevezték az ukrán válogatott élére
- B9: Ukrajna függetlensége és területi egysége az egyetlen út a békéhez
- "Felmérhetetlen katasztrófa, 60-80 település, 40 ezer ember" - helyszíni jelentés a gátszakadás után
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


