A Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete és az OD Partner Kft. közös kutatása 737 nagyvállalati dolgozót kérdezett a karriermenedzsmentről. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy az előremeneteli vágy rendkívül erős, a nők a férfiaknál kevesebbel is megelégszenek és a sikert elsősorban önmaguknak, valamint a szerencsének tulajdonítják a munkavállalók.
A Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete és az OD Partner Kft. közös kutatása 737 nagyvállalati dolgozót kérdezett a karriermenedzsmentről. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy az előremeneteli vágy rendkívül erős, a nők a férfiaknál kevesebbel is megelégszenek és a sikert elsősorban önmaguknak, valamint a szerencsének tulajdonítják a munkavállalók - írja a Világgazdaság.
A megkérdezett munkatársak 95, a kiemeltek 82, az alsó szintű vezetők 90%-a, a középvezetőknek pedig több mint kétharmada feljebb akar lépni a vállalati ranglétrán a következő öt évben. A kutatás szerint az erős előremeneteli szándék túlzott önbizalomról és irreális várakozásokról árulkodik.
A nők megelégszenek az alsó szintű vezetői poszttal, vagy a kiemelt munkatársi helyzettel is, míg a férfiak inkább a felső vezetői posztokra fenik a fogukat.
A fizetésnövekedésre vonatkozó igények tekintetében a 29-35 éves korosztály vezet, ők ugyanis három éven belül közel 300%-os emelést szeretnének. A többi korcsoport megelégszik a 200%-os emeléssel.
A válaszadók úgy vélik, hogy karrierjük építéséért a felelősség kétharmada az övék, egyharmad részben azonban a vállalat is felelős az érvényesülésükért. Szinte mindenki önmagának tulajdonítja az előrelépést, de még a szerencsének is nagyobb szerepet tulajdonítanak, mint a vállalat tudatos karriertervezésének.

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








