A Magyar Nemzeti Bank kibővített ajánlásának köszönhetően a jövőben csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.
Egyre több devizahitelesnek érkezik meg a bankjától az elszámolási értesítője, azonban a levelek többségét csak áprilisban kapják meg az ügyfelek, emiatt sokan keresik meg a bankjukat, hogy információhoz jussanak az elszámolásról. De vajon melyik hitelintézetnél találkozhatunk kígyózó sorokkal?
Március eleje óta tart a devizahiteles elszámolás, így egyre többen kapják meg a levelüket a bankjuktól. A Pénzcentrum megkérdezte a bankokat, hogy van-e ügyfélroham a fiókokban, illetve hogyan állják a sarat az ügyintézők.
Tényleg tömöttek a bankfiókok?
A bankok válaszaiból egyértelműen látszik, hogy a fiókok forgalma megnövekedett március eleje óta, és a telefonos ügyfélszolgálatok is láthatóan sokkal terheltebbek.
- tudtuk meg a Raiffeisentől.
- válaszolt a Pénzcentrum kérdésére a CIB. A megnövekedett ügyfélforgalom azonban nem akadályozza a fiókok működését, tumultusra egyelőre nem kell számítani a kirendeltségeken.
Telefonos ügyfélszolgálatoknál nagyobb eltérések mutatkoznak. A CIB ügyfélszolgálatát az elmúlt két hét során kétszer annyian hívták az elszámolás kapcsán, mint február elején, ami arra enged következtetni, hogy a bank ügyfelei sokkal kíváncsibbak a hitelükkel kapcsolatban. Azonban nem minden banknál van ez így.
- mondta az OTP, vagyis ebben jól láthatóan hatalmas eltérések figyelhetők meg a bankok között.
A jegybanknál is nőtt a forgalom
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyfélszolgálatain is érezhetően megnőtt az elszámolással és forintosítással kapcsolatos ügyfélforgalom. Míg tavaly októberben 181, januárban már 755 megkeresést regisztráltak a jegybanknál.
Az MNB egyébként Budapesten irodát tart fenn, ahol az adósok információkat kaphatnak a devizahitelekről.
Miért veszik fel az ügyfelek a kapcsolatot a bankjukkal?
Ugyan az első levelek már megérkeztek, mégsem a reklamáló ügyfelek vannak többségben a kirendeltségeken. Egyébként a Pénzcentrumhoz érkezett levelek alapján az elégedett ügyfelek vannak többségben.
- tudtuk meg a K&H-tól.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezen belül két téma érdekli leginkább az adósokat:
- Jogosultak-e az elszámolásra, illetve a forintosításra
- Általános tájékoztatás
Nem meglepő, hogy ezeket az érdeklődési köröket a szerkesztőségünkbe érkező olvasói levelek is alátámasztják. Azonban nem minden banknál ez a fő kérdéskör.
- válaszolta kérdésünkre az UniCredit.
Mik a devizahitelesek teendői?
- tanácsolja az ügyfeleknek a Budapest Bank. A devizahitelesek többségének tehát egyelőre nincs teendője, ez alól kivételt képeznek azok a már lezárt szerződéses ügyfelek, akiknek azóta nincs kapcsolatuk korábbi hitelezőjükkel. Esetükben ugyanis meg kell adni a lakcímüket a banknak ahhoz, hogy megkaphassák az elszámoló levelet. Ezeknek az ügyfeleknek érdemes egyúttal megadni a jelenlegi bankszámlaszámukat is, hogy a hitelintézet el tudja utalni a visszajáró összeget.
Más a helyzet, ha a hitelünket kedvezményes árfolyamon végtörlesztettük. Ebben az esetben március végéig kell kérnünk az elszámolást a bankunktól, 10 ezer forintos eljárási díj ellenében. Lényeges, hogy akik forint alapú hitelkiváltó kölcsönt vettek fel a kedvezményes végtörlesztéshez, azoknak nem kell megfizetniük az eljárási díjat.
Mi a helyzet a részletes elszámolási értesítőkkel?
- mondta el kérdésünkre az MKB. Mivel egyelőre kevés levél érkezett meg, egyelőre még kevés ügyfélnek van lehetősége a részletes elszámolási tájékoztató kérésére. Emiatt a bankoknál nem jellemző ezeknek a dokumentumoknak az igénylése.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








