A havazásra leginkább a nyugati és délnyugati országrészben van némi esély, míg az ország nagy részén csak minimális valószínűséggel fordulhat elő hóesés az ünnepek alatt.
Új sorozatot indít a Pénzcentrum: karácsonyi bolt-körképeinkben feltérképezzük a különböző üzleteket, csemegézünk a kínálatból, megnézzük, mi az, ami kelendő, és mi az, amit senki sem akar venni. Megvizsgáljuk a választékot, teszteljük az eladókat, így segítve olvasóinkat az ünnepi vásárlásban. Elsőként az Árkádban található Media Marktot vettük górcső alá.
Helyszín: Árkád Budapest, Örs Vezér tere
Üzlet: Media Markt
Időpont: 2009. december 2, 17 óra
Szerdán koraeste teszteltük az Árkád Media Marktját, ahol már a bejáratánál -konkrétan az egyik kirakatüvegen- messziről látható az aktuális akciós katalógus: diszkréten, celluxszal kiragasztva. Praktikus megoldás, vélhetően hatékony is, ám esztétikailag minimum megkérdőjelezhető. Mindegy, karácsony van (lesz), mindent a vásárlásért!

Az áruház vevőtere azonban ennél már sokkal egységesebb képet mutat: rend mindenütt, a termékek viszonylag könnyen megtalálhatóak. Igaz, a műszaki boltok nagy mumusa, a bömbölő zene most is zavaró: az áruház egyik felében Deák Bill Gyula, a másikban lagzistechno dübörög, a vásárlók pedig próbálnak úgy tenni, mintha nem zavarná őket.
A DVD-polcok kínálata zavarba ejt: az akciós termékek szembetűnnek, a TOP 10-es eladási lista is jól látható. Külön felhívnánk olvasóink figyelmét, hogy egyes gyűjteményes dobozok meglehetősen "átejtősek", érdemes figyelni a tartalmat is. Az 5 filmet tartalmazó "Sci-Fi gyűjtemény" című kiadványban például csak B-kategóriás filmek szerepelnek, a nagy mozisikerek ultragagyi verziói - bánjunk óvatosan ezekkel.
A DVD, CD vásárlásban praktikus érintőképernyős rendszerek segítik a vásárlót, de az eladók is készségesek. A CD-k és az MP3 lejátszók között például folyamatosan áll egy MM-munkatárs, aki azonnal segít, ha eltévednénk a bőséges választékban.
Nem meglepő, hogy a legnagyobb tömeget a laptopok és netbookok részlegénél találjuk: apák és fiúk hallgatják csillogó tekintettel az eladók tájékoztatóját, forgatják, nézegetik a gépeket. Tapasztalatunk szerint azonban ilyen termékek vásárlásánál (is) érdemes körülnézni kisebb boltokban és a webshopokban: nem ritkán 10-20 ezer forinttal olcsóbban is megvásárolhatjuk ugyanazt a konfigurációt.
Laptopot karácsonyra? Itt a megbízhatósági lista!
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A TV-osztályon viszont csak lézengtek a vásárlók: hiába a hatalmas választék, szerda délután csak 2-3 vevő érdeklődött a készülékek iránt, a külön berendezett TV-és hifi-stúdióban pedig senkit sem találtunk. Úgy tapasztaltuk, hogy az eladók itt is jól állták a sarat, a kiszolgálásra senkinek sem lehetett panasza.

Az idei karácsony egyik nagy nyertese lehet a Blu-ray lejátszó: a gyártók egyre olcsóbb termékekkel jönnek ki (a MM-ban is kapható már 40 ezer forint alatti modell), ráadásul egyre több a magyar film is a kínálatban (már 4 ezer forintért is vásárolhatunk). Full HD-s televíziókhoz előbb-utóbb úgyis sokan beszereznek majd egy ilyen lejátszót, de talán érdemes még egy évet várni vele: elemzők szerint jövő ilyenkorra akár 30-50 százalékkal is csökkenhet a lejátszók ára, és vélhetően a filmek is egyre olcsóbbak lesznek.
Ugyancsak jól teljesítettek a Media Markt munkatársai a digitális fényképezőgépek és kamerák részlegén, ahol -a laptopokhoz hasonlóan- nagy volt a forgalom. A vevők egyaránt érdeklődtek a kompakt gépek és a profibb, drágább fényképezők iránt. Az is biztos, hogy a megunhatatlan borotva idén karácsonykor is slágertermék lesz: a szőrvágók, epilátorok ugyancsak kedveltek. Az elektromos fogkeféknél, hajszárítóknál is válogattak a vevők -elsősorban hölgyek.

A karácsony ugyanakkor nem feltétlenül a nagy háztartási gépek szezonja: a Media Marktban egy vevőt sem láttunk ezen a részlegen. Az alkalmazottak kedélyesen beszélgettek egymással a kihalt sorok között. A kisebb gépeknél is csak egy úriember nézelődött: a kenyérsütőket vizsgálta. Szerkesztőségünk véleménye erősen megoszlik a tekintetben, hogy egy átlagos háztartásnak szüksége van-e ilyen masinára, de azt mindenképp ajánlhatjuk olvasóinknak, hogy ilyen készülék vásárlása előtt kóstoljanak meg egy "otthon készült" kenyeret, és gondolják át, valóban szükségük van-e a szerkezetre.
A pénztáraknál nem találkoztunk vészes sorokkal, mint az egyik pénztáros hölgytől megtudtuk, aznap -kasszánként- 150-160 vásárlójuk volt. Összességében tehát egyértelműen látszik, hogy a Media Markt felkészült az ünnepi dömpingre, mi mégis azt tanácsoljuk olvasóinknak, kerüljék el az esti csúcsforgalmat, és 5 óra előtt nézzenek be az áruházba.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








